Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Anulowano kosmiczny symulator Ion od twórcy DayZ

Ujawniony na E3 2015.

Dean Hall, twórca popularnego DayZ, ogłosił podczas konferencji Microsoftu na targach E3 w 2015 roku, że pracuje nad nową grą - zatytułowaną Ion. Projekt miał trafić najpierw na PC i Xbox One, w programach wczesnego dostępu. Teraz dowiedzieliśmy się, że tytuł anulowano.

Ion miało być pozbawione misji czy oskryptowanych wydarzeń. Rozgrywka skupiała się za to na chemii, biologii i fizyce. Wyglądało na to, że Ion było czymś w rodzaju gry z gatunku survival, choć szczegółów nigdy nie ujawniono.

Ion

Założenia na pewno były jednak ambitne: mówiono o pozycji MMO z ogromnymi i w pełni symulowanymi środowiskami, z własną siecią elektryczną, ciśnieniem powietrza czy temperaturą.

Tymczasem zakończył się rok 2015, Ion ominęło targi E3 2016, a teraz mamy już 2017 r., nadal bez żadnych wieści. Odpowiedzialne za projekt, nowe studio Deana Halla - RocketWerkz - zdążyło wydać Out of Ammo na sprzęt VR i rozpocząć prace nad innymi grami.

Całość bazowała na silniku SpatialOS, przygotowanym przez firmę Improbable we współpracy z Google. Ta sama technologia stoi za Worlds Adrift oraz Lazarus (od 01:10:00 w tym wideo).

„Ion powstało jako projekt tworzony wspólnie przez Improbable i RocketWerkz” - wyjaśniają teraz przedstawiciele tego pierwszego studia w komunikacie. „Od tego czasu sporo się zmieniło. Dean Hall przeprowadził się z Londynu z powrotem do Nowej Zelandii, RocketWerkz zaczęło prace nad kilkoma innymi grami, a my znacząco rozrośliśmy się na inne platformy.”

Zobacz na YouTube

„Możemy z całą pewnością powiedzieć, że obecnie nie pracujemy nad Ion. Nie mamy jednak komentarza na temat obecnych czy przyszłych planów RocketWerkz w tej kwestii.”

Dean Hall wyjaśnia więc sam:

- Nie, nie pracujemy nad Ion. Nie zajmuję się tym tytułem, tak samo jak nie zajmuje się nim RocketWerkz w Nowej Zelandii - przyznał deweloper.

Read this next