Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zaawansowany ray tracing na prezentacjach Nvidii

Pełny path tracing.

Podczas konferencji GTC 2022 firma Nvidia zaprezentowała szereg prezentacji, pokazujących pełnoprawny path tracing na karcie graficznej RTX 3090.

Path tracing to - w uproszczeniu - zaawansowana forma renderowania, gdzie celem jest „prawdziwa” symulacja rozchodzenia się światła, a nie tylko „proste” śledzenie promieni i kilku odbić - jak w ray tracingu.

Aby wyobrazić sobie skalę wyzwania, jakim jest path tracing w czasie rzeczywistym, weźmy poniższą scenę w teatrze - każdy promień światła śledzony jest „tylko” do trzech odbić, ale samych źródeł światła jest całe mnóstwo.

Scena w dżungli jest bardziej zaawansowana, ponieważ tygrys składa się z 3,5 milion segmentów futra, a każdy promień światła śledzony jest aż do 30 odbić.

Jak można się domyślać, metoda jest wyjątkowo wymagająca pod względem mocy obliczeniowych i w grach zarezerwowana do eksperymentów w klasycznych i prostych pod względem geometrycznym tytułach, jak Quake 2 czy Minecraft.

Zapewne upłynie jeszcze sporo czasu, zanim technika stanie się standardem w grach - obecność postaci i dynamicznej akcji tylko skomplikowałaby sytuację. Dość powiedzieć, że prezentacje Nvidii wyświetlane są w większości w rozdzielczości 1080p i w 30 klatkach na sekundę, choć mowa o potężnej karcie graficznej RTX 3090.

Read this next