Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Sterowanie na PC

Funkcje sterowania na PC: jak kierować Geraltem, walczyć, jazda konno, łodzią i nurkowanie.

Poniższe funkcje związane ze sterowaniem postacią w grze Wiedźmin 3 dotyczą klasycznego duetu klawiatura i mysz.

Geralt, w zależności od sytuacji, posługuje się różnymi umiejętnościami. Ponieważ w trzeciej części możliwa jest zarówno podróż pieszo, konno, jak i nurkowanie - schemat sterowania zmienia się, gdy przechodzi do konkretnej czynności.

Aby zmienił obłożenie klawisza, najedź na niego myszą w menu (podświeli się ramką), po czym wciśnij klawisz E. Następnie zostaniesz poproszony o wciśnięcie klawisza, który ma odpowiadać za daną opcję.

Twórcy wyszczególnili kilka opcji i klawiszy, których zmienić i nadpisać nie można. To Panel postaci (K), Panel ekwipunku (I), Mapa (M), Menu gry (Enter), Dziennik zadań (J), Medytacja (N), Alchemia (L), Rzemiosło (O), Bestariusz (B), Glosariusz (G) i Talia do gwinta (H).

Aktualizacja: Łatka 1.04 do wersji PC umożliwiła zmianę obłożenia wszystkich klawiszy. W tym celu należy wybrać opcję „Odblokuj przypisywanie” na dole ekranu „Mapowanie klawiszy”. Patch pobierze się automatycznie w usługach Steam czy GOG Galaxy. Można go także zainstalować „ręcznie”, po pobraniu z biblioteki na stronie GOG.

Eksploracja

Jeśli podróżujesz pieszo, możesz korzystać z kilku przydatnych funkcji, takich jak bieg, skok czy wiedźmińskie zmysły. Oczywiście, w każdej chwili możesz wyciągnąć miecz - zapoznaj się z sekcją „Walka”.

Funkcja Klawisz
Bieg Lewy Shift (przytrzymaj)
Włącz sprint Brak (można ustalić wybrany klawisz)
Włącz chodzenie/bieganie Lewy Control
Interakcja (drzwi, ślady) E
Używanie przedmiotów „pod ręką” Środkowy przycisk myszy
Menu szybkiego wyboru Tab
Wiedźmiński zmysł Prawy przycisk myszy
Wezwanie konia X
Zmiana zadania na następne V
Rzucanie znaków (np. rozbicie ściany) R2
Skok / Wspinaczka Spacja
Panel postaci K
Panel ekwipuneku I
Menu gry Enter
Dziennik zadań J
Medytacja N
Alchemia L
Rzemiosło O
Bestiariusz B
Glosariusz G
Talia do gwinta H

Walka

Gdy napotkasz wroga, Geralt sam wyciągnie właściwy miecz. Możesz też wyciągnąć miecz przed walką, by szybko wkroczyć do akcji.

By wyciągnąć kuszę, musisz w kole Szybkiego wyboru wskazać kuszę (wyposaż ją najpierw z poziomu ekwipunku), a następnie strzelasz z kuszy, korzystając z przycisku przedmiotu „pod ręką”. Przytrzymaj ten przycisk, by nieco spowolnić czas i dobrze wycelować kuszą.

Funkcja Klawisz
Szybki atak Lewy przycisk myszy
Modyfikacja rodzaju ataku Lewy Shift
Silny atak Brak (można ustalić wybrany klawisz)
Unik Alt (+kierunek)
Turlanie Spacja
Bieg X (trzymaj)
Namierzenie wroga Z
Blok Prawy przycisk myszy
Kontratak Prawy przycisk myszy
Rzucanie znaków Q
Przełączanie znaków Kółko myszy
Koło szybkiego wyboru Tab
Miecz stalowy 1
Miecz srebrny 2
Eliksir (1) R
Eliksir (2) F
Przedmiot pod ręką (np. petarda) Środkowy przycisk myszy
Znak Aard 3
Znak Yrden 4
Znak Igni 5
Znak Quen 6
Znak Aksji 7

Jazda konno

Aby przywołać konia, wciśnij X. Następnie podejdź do konia i wciśnij E, aby go dosiąść.

Funkcja Klawisz
Galop Lewy Shift
Zatrzymanie konia X
Kłus (najszybszy galop) Lewy Shift (dwa razy i trzymaj)
Skok na koniu o
Zejście E
Dobycie stalowego miecza i atak z konia 1
Dobycie srebrnego miecza i atak z konia 2

Pływanie i nurkowanie

Po wskoczeniu do wody, Geralt zacznie płynąć. Wciskając Shift, przyśpieszysz pływanie po wodzie. A jak poprawnie nurkować? Zerknij na poniższy schemat - nurkowanie wymaga przyzwyczajenia się do sterowania. Pamiętaj, że jeden przycisk służy do zanurzania się na odpowiednią wysokość głębiny, a dopiero potem poruszasz się na tej płaszczyźnie. Za szybkie wynurzenie także odpowiada oddzielny przycisk.

Funkcja Klawisz
Zanurzenie się / Płynięcie w dół C (trzymaj!)
Wynurzanie się / Wypłynięcie Spacja (trzymaj!)
Interakcja (np. skrzynia) E

Korzystanie z łódki

Znajdź ikonkę łódki na mapie. Wskocz na pokład łódki i podejdź do rufy (tylnej części), aby tam usiąść. Wciśnij E, a Geralt usiądzie i będziesz mógł rozpocząć rejs.

Funkcja Klawisz
Poruszanie się Klawisze WSAD
Przyśpieszenie Shift (trzymaj)
Puść ster / wysiądź Spacja

Następnie: Wiedźmin 3 - Interfejs, ikony, konfiguracja

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze