Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Watch Dogs Legion - wersja PS5 kontra Xbox Series X/S w analizie Digital Foundry

Porównanie grafiki i wydajności.

  • Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X wygląda niemalże identycznie
  • Na Xbox Series S gra wyświetla się w niższej rozdzielczości
  • Na wszystkich nowych konsolach tytuł działa w 30 FPS

Nasi koledzy z redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X/S oraz porównali wydania na wymienione platformy.

Dziennikarze zaznaczają, że na PlayStation 5 i mocniejszym modelu konsoli Microsoftu gra działa i wygląda identycznie. Tak samo prezentuje się nie tylko ogólna jakość oprawy wizualnej, ale również ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym.

Na PS5 i Xbox Series X produkcja funkcjonuje w dynamicznym 4K (minimalna osiągana wartość to 1440p), ale odbicia wykorzystujące wspomnianą technikę wyświetlane są już w tak zwanym „szachownicowym” 1080p.

Zobacz na YouTube

Na Xbox Series S tytuł działa w 1080p, choć w najbardziej obciążających scenach są spadki do 900p. Na słabszej konsoli Microsoftu jakość ray tracingu jest zbliżona do wersji z mocniejszych urządzeń z jednym wyjątkiem - odbicia generowane są w 720p.

Na wszystkich wymienionych konsolach Watch Dogs Legion osiąga poziom 30 klatek na sekundę, a Digital Foundry twierdzi, że nie zaobserwowano istotnych spowolnień. Na PS5 i Xbox Series X zabrakło trybu wydajności z 60 FPS, ale nasi koledzy wracają uwagę, że przygotowanie takiego brano pod uwagę, na co wskazują informacje z plików w wydaniu PC.

Zauważono jednak różnicę związaną z wczytywaniem produkcji. Okazuje się, że na PlayStation 5 tytuł ładuje się o około 44 procent szybciej niż na platformach Microsoftu.

Read this next