Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Startuje Warsaw Games Week

Sporo gier do sprawdzenia przed premierą.

W weekend w stolicy startuje pierwsza edycja Warsaw Games Week. Impreza wspierana jest przez największe firmy na polskim rynku gier wideo i oferuje sporo przedpremierowych pokazów najważniejszych tytułów.

Miejsce akcji to Hala 3 budynku EXPO XXI przy ulicy Ignacego Prądzyńskiego 12/14. Posiadacze biletów VIP wejdą na teren już dzisiaj - w piątek. Pozostali uczestnicy muszą poczekać do soboty.

Bilet na jeden dzień kosztuje 30 zł, wejściówka VIP to 120 zł, a wejście grupowe (10 osób) to wydatek rzędu 250 zł. Sprzedaż prowadzi w punktach sprzedaży sieci eBilet oraz na ebilet.pl.

Kasy biletowe czynne będą w piątek od godziny 11:00, a w sobotę i w niedzielę - od 7:30. Poniżej kilka zdjęć ze spokojnego jeszcze wnętrza.

PlayStation

Polski oddział Sony przygotował dużą strefę o rozmiarze ponad tysiąca metrów kwadratowych, szykując osiem pokazów przedpremierowych oraz - po raz pierwszy w Polsce - możliwość sprawdzenia zestawu rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR.

Do tego 150 stanowisk z konsolą PS4 i najnowszymi lub nadchodzącymi tytułami, m.in. Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a, Guitar Hero Live, Star Wars Battlefront, Call of Duty: Black Ops 3, Ratchet & Clank czy Shadow of the Beast. Pojawią się też stanowisko ze starszymi pozycjami, jak Until Dawn, The Order: 1886, Batman: Arkham Knight, Bloodborne czy Driveclub.

W specjalnie przygotowanych salach kinowych prezentowane będą - w formie materiałów wideo - dwa wielkie przyszłoroczne hity, czyli Uncharted 4: Kres Złodzieja oraz Horizon Zero Dawn.

Projekt strefy PlayStation

Ubisoft

W strefie firmy Ubisoft znajdziemy jesienną ofertę francuskiej firmy: Assassin's Creed Syndicate, Anno 2205, Just Dance 2016, Might & Magic Heroes 7, Rainbow Six Siege oraz - sięgając nieco dalej w przyszłość - The Division. W planach także pokazy taneczne, konkursy i wydarzenia specjalne.

Ciekawie prezentuje się właśnie ten ostatni tytuł, który nadal owiany jest tajemnicą. Na Warsaw Games Week sprawdzimy najpewniej tryb wieloosobowej rywalizacji, czyli „Strefy Cienia". Te powstały na terenie wirtualnego Nowego Jorku po wybuchu tajemniczej epidemii, która zdziesiątkowała metropolię.

W zbudowanym na potrzeby WGW kinie, znajdującym się w strefie Ubisoftu, odbędą się pokazy nieprezentowanego wcześniej publicznie fragmentu rozgrywki z gry The Division. Natomiast w sobotę gościem specjalnym będzie zawodnik KSW Marcin „Różal” Różalski.

W piątek debiutuje także najnowsza odsłona serii Assassin's Creed, więc warszawska impreza będzie świetną okazją, by zapoznać się Syndicate przed ewentualnym zakupem - tym bardziej jeśli czekamy na opóźnioną do 19 listopada wersję PC.

Wizualizacja strefy Ubisoftu

Xbox

Microsoft zajął kolejne tysiąc metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej i zapowiada „najlepsze gry w historii konsoli Xbox", a także pokazy przedpremierowe oraz konkursy.

EA zobaczymy w strefie Xbox

Na stoisku firmy „własnoręcznie" sprawdzimy między innymi demo Rise of the Tomb Raider na Xbox One. Do tego Halo 5: Guardians i Mirror's Edge Catalyst od Electronic Arts. W przypadku Quantum Break ograniczono się do pokazów materiałów wideo z gry.

Powstała też strefa motoryzacyjna ze stanowiskami Forza Motorsport 6 na konsolach Xbox One wyposażonych w symulatory. Inne pozycje do zagrania to FIFA 16, Minecraft, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, Mad Max, Rare Replay czy Fable Legends.

Nie zabraknie miejsca na Kinect i „strefę rodzinną". W niej Just Dance 2016, Dance Central Spotlight, Kinect Sports Rivals oraz Shape Up.

Cenega

Polski dystrybutor, odpowiedzialny za szereg największych serii na rynku, pozwoli sprawdzić przed premierą sporo interesujących gier, m.in. Battleborn, Street Fighter 5, Total War: Warhammer (do tego prezentacja z udziałem deweloperów), Just Cause 3 czy LEGO Marvel's Avengers.

Zagramy także w wydane już NBA 2K16, Batman: Arkham Knight i Mad Max, a na specjalnych pokazach w kinie zobaczymy zapowiedzi Mafii 3, Battleborn, XCOM 2, Deus Ex: Rozłam Ludzkości oraz nowego Hitmana.

Cenega organizuje też konkurs dla miłośników przebrań, panel dyskusyjny „jak fachowo zrobić własny cosplay", „strefę familijną" z grami LEGO czy pokazowe walki w Street Fighter 5 od czołówki polskiej sceny.

Projekt stoisk Cenegi

CDP.pl

Polski dystrybutor pojawi się w strefie PlayStation, gdzie zaprezentuje wspomniane już Call of Duty: Black Ops 3, ale także Destiny: The Taken King, Guitar Hero Live oraz Disney Infinity 3.0: Play Without Limits.

Nintendo

Na Warsaw Games Week znajdzie się także miejsce na strefę poświęconą japońskiej firmie Nintendo, która zamierza zaprezentować najnowsze gry na Nintendo Wii U i 3DS, a także kilka nadchodzących dopiero premier. Do tego obchody 30. urodzin słynnego hydraulika - Mario.

Read this next