Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tytuły EA wygenerują treści na bazie naszego stylu grania?

Ujawniono nowy patent firmy.

Electronic Arts stara się opatentować technologię umożliwiającą generowanie treści w grach na bazie stylu rozgrywki użytkownika.

Jak opisuje serwis Exputer, rozwiązanie zakłada tworzenie „persony” dla każdego użytkownika, a następnie dynamiczne tworzenie zawartości. Możliwe są także inne zastosowania, jak - oczywiście - kontekstowe dostosowanie reklam w zależności od tego, co robimy w danym tytule.

Jeden z diagramów we wniosku patentowym podaje przykładowe „persony”. Na liście jest więc „eksplorator”, „kolekcjoner”, „gracz wsparcia”, „wojownik”, „dowódca”, „fan rywalizacji” i tak dalej. Dzięki temu wydawca będzie też w stanie polecić graczowi inne produkcje zgodne z zainteresowaniami.

Najbardziej ambitnym założeniem wydaje się być właśnie tworzenie treści na bazie przygotowanego profilu. Można wyobrazić sobie, jak „eksplorator” i „kolekcjoner” dostaje nową kategorię znajdziek do odkrycia w otwartym świecie, choć spodziewamy się, że zastosowania związane z reklamami będą dużo bardziej popularne.

Read this next