Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Lord of the Rings: Gollum wyjaśniają zamieszanie z językiem elfów

Nie tylko w dodatku.

Studio Daedalic Entertainment wywołało niedawno pewne zamieszanie - i rozczarowanie - zapowiedzią edycji specjalnej Lord of The Rings: Gollum. Wydanie Precious Edition zawiera między innymi DLC dodające do gry dubbing w języku elfów.

Gracze nie byli w najlepszych nastrojach, ponieważ doszli do wniosku, że język elfów usłyszą jedynie po wydaniu dodatkowych pieniędzy. Teraz wydawca postanowił więc sprecyzować sytuację w oświadczeniu dla serwis Push Square. Okazuje się, że sprawa jest nieco bardziej skomplikowana.

Kontrowersyjne rozszerzenie - pod nazwą Sindarin VO - wprowadzi bowiem dodatkowe kwestie dialogowe w języku elfów. Słowo klucz to „dodatkowe”, ponieważ kluczowe elfy w grze nie zaczną nagle mówić po angielsku, lecz nadal będą posługiwały się własnym językiem - nawet jeśli kupimy podstawowe wydanie produkcji.

„Rozszerzenie Sindarin VO dodaje dodatkowe linie dialogowe sindarinu do niektórych postaci w tle” - czytamy w oświadczeniu. „Podczas eksploracji Mirkwood i innych części Śródziemia Gollum będzie mógł słuchać różnych dialogów między elfami. Te dialogi potęgują atmosferę i budowania świata”.

„Studio Daedalic nie poszło na łatwiznę i zatrudniło profesjonalnych aktorów głosowych, którzy zostali przeszkoleni w sindarinie przez naszych ekspertów od uniwersum Władcy Pierścieni. To DLC dla prawdziwych wielbicieli Tolkiena, którzy chcą jeszcze bardziej zanurzyć się w świecie Śródziemia” - dodaje wydawca.

I wszystko jasne. Z przedpremierowych materiałów wynikało, że ważną rolę w produkcji odegra nie tylko Gandalf bez brody, ale także tajemnicza elfka i zapewne dobrze wiedzieć, że ta ostatnia przemówi w rodzimym języku, nawet bez potrzeby kupowania dodatkowego DLC.

Poza opisywanym pakietem głosowym, Precious Edition to także album z grafikami, kompendium wiedzy na temat uniwersum oraz ścieżka dźwiękowa, składająca się z siedemnastu symfonicznych kompozycji.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next