Twórcy Gothic Remake obiecują zmiany w walce i grafice. Nad grą nie pracuje Piranha Bytes
Prototyp powstał w mniej niż rok.
Twórcy remake'u pierwszej odsłony serii Gothic poinformowali o zmianach, które zamierzają wprowadzić do gry. Ujawnili także, że nad projektem nie pracują autorzy oryginału z Piranha Bytes.
Ze szczegółów przedstawionych na kanale tytułu w serwisie Discord - i zebranych przez fanów z rosyjskiego portalu VKontakte - wynika, że deweloperzy zmodyfikują system walki. Rozwiązanie zastosowane w dostępnym na Steamie prototypie budzi skojarzenia z For Honor.
W planach są też zmiany w grafice - styl wizualny w demie krytykowany jest zbyt jasne barwy, więc twórcy obiecują stonowanie kolorów. Ponadto powróci „chrzest wodny”, czyli scena, gdy Bezimienny zostaje przywitany w Górniczej Dolinie uderzeniem pięścią przez Bullita.
Niewykluczone także, że w pełnej wersji remake'u - jeżeli taka powstanie - pojawi się znana z oryginału ścieżka dźwiękowa. THQ Nordic obecnie stara się pozyskać prawa do muzyki i zaangażować do współpracy jej kompozytora, a więc Kaia Rosenkranza.
W rozwoju odświeżonego Gothica nie uczestniczy jednak odpowiedzialne za pierwowzór Piranha Bytes. Deweloperzy twierdzą, że nie jest to problem, ponieważ w niemieckim zespole jest tylko jedna osoba, która pracowała nad słynnym tytułem z 2001 roku - Björn Pankratz.
2/4 We are not involved in the development of the Gothic Remake. The developers of the remake are THQ Nordic Barcelona. Since the studio asks for fan participation and feedback, you can check out the early prototype here (if you already have a PB game on Steam):
— Piranha Bytes (@Piranha_Bytes) December 17, 2019
Informację o braku zaangażowania studia potwierdziła sama firma na Twitterze. Obecnie cała ekipa pracuje nad zupełnie nowym przedstawicielem gatunku RPG - projektem, który zostanie zapowiedziany w 2020 roku.
Co ciekawe, twórcom remake'u Gothica przygotowanie prototypu zajęło „mniej niż rok”, co oznacza, że przedstawia grę w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Deweloperzy zaznaczają, że nie podjęli jeszcze decyzji o realizacji pełnej wersji, więc data premiery finalnej gry nie jest znana.
Źródło: VKontakte
Następnie: Streamer zdobył 50 platynowych trofeów w 20 godzin