Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Minecrafta odrzucił propozycję pracy w Valve, by rozwijać Mojang

Markus Persson wolał Szwecję od Seattle.

W 2010 roku, na fali popularności zdobywanej przez Minecraft, twórca produkcji - Markus „Notch” Persson - otrzymał i odrzucił propozycję pracy w Valve.

Serwis AllThingsD bazuje opublikowane informacje na książce Daniela Goldberga, który opisał dzieje Minecrafta i fenomen tej gry (dzięki, Joystiq).

Jak się okazuje, właściciel platformy Steam i twórcy serii Half-Life zainteresowani byli przejęciem praw do produkcji i zatrudnieniem samego Perssona, zapewne dostrzegając potencjał jego pracy.

We wrześniu 2010 roku Notch odwiedził siedzibę firmy w Seattle, wziął udział w ćwiczeniach dla programistów i poznał Gabe'a Newella. Wszelkie propozycje jednak odrzucił.

Jak sam przyznaje w książce, „czułem, że Minecraft może być moja szansą na stworzenie własnego Valve, a nie pracowanie dla tej firmy”.

Studio Mojang, które poza Minecraftem zajmuje się także karcianym Scrolls, powstało w maju 2009 roku. Persson przechodzi obecnie przez „cichszy” okres - oddał już stery nad swoim sztandarowym projektem, zarzucił też prace nad 0x10c.

Read this next