Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tomb Raider 1 - Kopalnia Natli, bezpiecznik, piramida

Przejdź przez kopalnię i pokonaj bossów Natli.

Gdy wydostaniesz się z Sanktuarium Scion, trafisz do Kopalni Natli w Tomb Raider 1. Twoim pierwszym zadaniem jest zebranie trzech bezpieczników. W misji tej musisz odzyskać skradzione bronie, przy czym możesz odnaleźć wszystkie dostępne w grze (Magnum, strzelbę oraz Uzi). Z tego też względu początkowe etapy poziomu całkowicie są pozbawione wrogów a później spotkasz jedynie trzech ludzkich bossów.


Na tej stronie:


Pierwszy bezpiecznik

Płyń prosto i w prawo pod wodospad. W grocie tunelu znajdziesz pierwszą dźwignię. Teraz wypłyń naprzeciwko koło drewnianej skrzyni i idź prawym korytarzem do drewnianej skrzyni. Popchnij ją i wskocz za nią, gdzie znajduje się druga wajcha.

Potem wróć do tunelu pod wodospadem - droga na wprost jest odblokowana. Kieruj się na wprost torami przy barakach (brama otworzy się, gdy się zbliżysz). Czeka cię seria trudnych przeskoków. Musisz zdążyć wejść do korytarza na końcu po prawej stronie, zanim dotoczy tam się kula. Jeśli ci się nie powiedzie, wejdź na rampę po prawej i wróć do baraków, a cała procedura będzie ponowiona (wcześniejsza kula zniknie). Po skręcie w prawo między skały znajdziesz bezpiecznik. Uważaj, gdyż za zakrętem musisz wyminąć dwie staczające się kule.


Drugi bezpiecznik

Podążaj dalszą drogą do punktu początkowego - opuszczonych baraków. W tym miejscu przesuń skrzynię tak, byś mógł skoczyć na pobliski barak. Jedna z płyt w rogu stanowiących jego sufit rozpadnie się, gdy na nią staniesz i odsłoni nowy tunel. Przy jego końcu znajduje się wajcha w prawej wnęce. Wróć teraz do jeziorka w pierwszym obszarze.

Wespnij się na łódkę i przeskocz z niej w stronę drewnianych skrzynek i przejdź za nie. Wysuń pierwszą metalową skrzynię i wepchnij ją w puste miejsce po lewej. Drugą wysuń i umieść po prawej stronie. Aktywuj włącznik, opuść grotę i wypłyń na grunt po lewej stronie przy dużej skrzyni.

Idź do torów, gdzie po odsunięciu wagonika możesz wejść, i popchnij dwukrotnie skrzynię na torach i wespnij się do góry, by użyj przełącznika. Potem zeskocz na skrzynię i idź dalej torami. Na twojej drodze zbierzesz z ziemi drugi bezpiecznik.


Trzeci bezpiecznik

Ponownie dostań się do groty z barakami (tunelem pod wodospadem). Skręć w lewo przed pierwszym barakiem między skały. Na końcu tunelu znajdziesz dźwignię, która uruchamia taśmociąg. Na jego końcu pojawi się teraz trzeci bezpiecznik.


Droga przez lawę, odzyskiwanie broni

Wróć teraz do baraków i jedną jaskinię wcześniej, gdzie znajduje się piętrowy budynek. To w nim umieścisz trzy bezpieczniki. Po tym działaniu na ziemię zostanie opuszczony barak, w którym leżą skradzione pistolety Lary. Wróć do jeziorka.

Teraz ponownie idź do jaskini za drewnianą skrzynią i do końca torów (tam, gdzie leżał drugi bezpiecznik). Tu zmierzysz się z kryminalistą, który używa twoich pistoletów Magnum. Pokonaj go i zabierz broń, którą miał przy sobie. Teraz podejdź do krawędzi skarpy w prawym rogu, gdzie znajduje się platforma. Musisz okrążyć koryto rzeki skacząc i chwytając się krawędzi do małego wejścia w rogu.

Kawałek dalej będziesz musiał przeskakiwać po słupach nad lawą. W połowie drogi zatrzymaj się i spójrz w prawo - doskocz do dziury w ścianie, by po lewej stronie na torach znaleźć strzelbę. Nie możesz jej od razu podnieść - w twoją stronę toczy się głaz. Popchnij skrzynkę na wprost i przejdź naokoło. Jeśli ci się nie udało, będziesz miał okazję zebrać strzelbę jeszcze raz po pokonaniu ostatniego bossa na tym poziomie.

Na końcu sekwencji skakanej dotrzesz do skrzynek TNT. Jedną, uszkodzoną w rogu możesz przesuwać - przepchnij ją do sąsiedniej salki, by doskoczyć do okienka. Nad wodospadem lawy użyj dźwigni i wracaj do miejsca, gdzie zostawiłeś skrzynkę TNT, po czym kontynuuj drogę po skręcie w lewo po zeskoku do tunelu.


Wejście do złotej piramidy

Trafisz do sali z jasnymi słupami. Zaatakuje cię tu chłopak na deskorolce. Zabij go, by zebrać Uzi, których używał. Idź dalej tunelem omijając toczące się kamienie i rozpocznij wspinaczkę.

  • Na szczycie popchnij blok piaskowca. Popchnij go dwukrotnie, wyjdź wyżej i popchnij dwa razy kolejny sześcian, zeskocz w drugim pomieszczeniu i pociągnij szarą bryłę do siebie
  • Wróć do pierwszej bryły i popchnij ją jeszcze raz, potem użyj przełącznika. Otwiera on drzwi na piętrze. Popchnij blok na swej drodze i biegnij do drzwi, które zamkną ci się przed nosem. Na lewo od nich we wnęce jest wajcha. Otwiera ona drzwi przy pierwszym pierwszej dźwigni
  • Znajdziesz się przed złotą piramidą. Tu zaatakuje cię wróg ze strzelbą. Po pokonaniu go możesz ją podnieść, jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej. Teraz wspinaj się po lewej stronie piramidy do wejścia w skale
  • Z ostatniego punktu skocz w stronę ściany i ześliźnij się na platformę. Tam znajdziesz przełącznik otwierający ukryty pokój przy wejściu na arenę. W środku znajduje się klucz piramidy pozwalające przejść przez drzwi do piramidy. Następna lokacja to Atlantyda.

Następnie: Tomb Raider 1 - Atlantyda

Spis treści: Tomb Raider 1 Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Tomb Raider 1 - Sanktuarium Scion, Anch, mumie

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Tomb Raider I–III Remastered

Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Patrick Homa

Patrick Homa

Guide Writer

Specjalizuje się w poradnikach do gier. Po godzinach spędza czas na górskich spacerach, rowerze lub majsterkując.
Komentarze