Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Steam szerzej otwiera się na gry tworzone z pomocą SI

Będą oznaczenia w sklepie.

Valve wyjaśnia, że odpowiednio się namyśliło i zamierza pozwolić na sprzedawanie na Steamie gier tworzonych z pomocą sztucznej inteligencji.

„Po spędzeniu kilku ostatnich miesięcy na dowiadywaniu się więcej na temat tej przestrzeni i rozmowach z producentami gier, wprowadzamy zmiany w sposobie traktowania gier korzystających z technologii SI. Pozwoli nam to na wydanie znacznej większości gier, które ją wykorzystują - czytamy w komunikacie.

Zmianą dla twórców będzie aktualizacja ankiety wypełnianej w ramach procesu publikowania gry. Deweloperzy będą musieli odpowiedzieć, czy ich produkcja stosuje treści pochodzące od SI, w ramach dwóch kategorii: tych wygenerowanych wcześniej oraz generowanych w czasie rzeczywistym.

Przykład gry stworzonej z pomocą SI, dostępnej na Steamie

Kluczowe jest to, by żadne elementy nie były nielegalne. Twórcy algorytmów uczenia maszynowego stoją obecnie przed pozwami sądowymi na temat pochodzenia materiałów, na bazie których „uczyli” swoje modele. W świecie gier coraz popularniejsze jest więc budowanie systemów wyłącznie na bazie treści posiadanych na własność, co pozwala ominąć ewentualne problemy tego typu.

Z punktu widzenia graczy najważniejszą zmianą na Steamie będą zapewne oznaczenia w sklepie. „Valve wykorzysta to oświadczenie w procesie oceny waszej gry przed jej wydaniem. Umieścimy również znaczną część waszego oświadczenia na stronie gry w sklepie Steam, by klienci także mogli zrozumieć, w jaki sposób gra wykorzystuje SI” - czytamy w komunikacie.

„Po drugie, udostępniamy system umożliwiający graczom zgłaszanie nielegalnej zawartości w grach zawierających treści generowane w czasie rzeczywistym przez SI. Gracze mogą z łatwością przesłać zgłoszenie, gdy napotkają treści, które ich zdaniem powinny były zostać wychwycone w ramach odpowiednich środków zapobiegawczych dotyczących generowania treści przez SI”.

Jest jeden wyjątek - Valve nie pozwala wydawać gier, które zawierają treści przeznaczone wyłącznie dla dorosłych generowane w czasie rzeczywistym przez SI. „Obecnie nie jesteśmy w stanie udostępniać tego typu zawartości” - wyjaśniono.

Read this next