Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield - czy jest ray tracing

Śledzenie promieni.

Ray tracing, czyli technologia śledzenia promieni, szturmem wdziera się do coraz liczniejszych gier. Już nie tylko potężne komputery, ale i stosunkowo tanie konsole pozwalają cieszyć się realistycznym oświetleniem w wielu produkcjach. Czy Starfield również skorzysta z tego rozwiązania?

Obecnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oglądając materiały z rozgrywki, nie sposób nie zauważyć znakomitego oświetlenia, jednak nie mamy twardych dowodów na zastosowanie w grze ray tracingu. Poprzednie dokonania Bethesdy na tym polu nie nastrajają optymistycznie - w żadnej poprzedniej grze tego studia nie użyto wspomnianej technologii.

W zwiastunach stworzonych na silniku gry widać w kilku momentach bardzo dobre odbicia na szklanych i metalicznych powierzchniach, co daje nadzieję, że jednak śledzenie promieni znajdzie się w grze. Poza tym nowe konsole w pełni wspierają tę technologię, choć rezultaty bywają różne.

Można pomyśleć, że skoro twórcy od początku nie chwalą się ray tracingiem, to może go nie być, ale bardzo możliwe jest, że nadal pracują oni nad implementacją tej techniki, tylko nie są jeszcze pewni, czy uda im się osiągnąć odpowiednią płynność animacji. Na oficjalną odpowiedź przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Zobacz także:

Starfield - jaki jest silnik graficzny

Starfield - czy będzie na PC i PS5

Read this next