Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sophy to przełomowa sztuczna inteligencja Gran Turismo 7

Ale nie na premierę.

Polyphony Digital ujawniło najnowszą funkcje wprowadzaną do Gran Turismo 7. Mowa o zaawansowanej sztucznej inteligencji, która - choć nie będzie dostępna na premierę - ma zapewnić przełomowe wrażenia.

Projekt o nazwie Gran Turismo Sophy przygotowano we współpracy z Sony AI, działem japońskiej korporacji założonym dwa lata temu właśnie z myślą o tworzeniu zaawansowanych rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji.

Pomagało oczywiście Polyphony Digital, ale także pracownicy odpowiedzialni za serwery rozproszone w Sony Interactive Entertainment. Sophy czerpał z sieci neuronowych i uczenia maszynowego, by poznać trzy podstawowe umiejętności: pozostawanie na torze, prowadzenie samochodu bez utraty kontroli oraz wyprzedzanie z zachowaniem wyścigowej etykiety.

System uczył się na bazie Gran Turismo Sport, ewoluując między innymi na bazie rywalizacji z najlepszymi kierowcami w tej produkcji, niekiedy radząc sobie nawet lepiej od nich.

„AI musi radzić sobie z różnymi środowiskami i musi wypadać naturalnie. Konwencjonalne rozwiązania na to nie pozwalają, ponieważ reagują na konkretne czynniki i posiadają proste zasady, więc łatwo wykryć, że to komputer. Wraz z Gran Turismo Sophy dokonaliśmy przełomu - zapewnia Kazunori Yamauchi, twórca serii.

Nie jest obecnie jasne, jak w praktyce będzie działać rywalizowanie z Sophy w Gran Turismo 7. Zwłaszcza, że gra zadebiutuje bez tego rozwiązania, które nie ma jeszcze daty premiery.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze