Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sony wydało w 2018 roku więcej gier niż Microsoft czy Nintendo

Oraz inne rynkowe statystyki.

Games Industry przygotowało podsumowanie najważniejszych i najciekawszych aspektów rynku gier wideo w 2018 roku. Dane pozyskano od kilku firm analitycznych.

Według raportu, w 2018 roku rynek gier wideo wygenerował 134,9 mld dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 10,9 procent w stosunku do roku ubiegłego. Największy przychód, bo aż 63,2 mld, pochodzi z gier mobilnych. Na kolejnym miejscu plasują się produkcje konsolowe (38,3 mld) oraz PC i przeglądarkowe (33,4 mld). Ostatnie jako jedyne zanotowały spadek, wynoszący 14,8 procent.

Coraz większą popularnością cieszą się gry dystrybuowane drogą cyfrową, które na PC i konsolach dostarczyły 51,2 mld przychodu. Dla porównania - pudełkowe wydania wygenerowały 16,3 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 procent.

Najwięcej gier - dziewiętnaście - wydało Sony, z czego dziesięć to zupełnie nowe marki. Tuż za japońską firmą uplasowało się Nintendo z wynikiem szesnastu nowych produkcji (w tym dwoma nowymi seriami). Najmniej gier spośród największych wydawców opublikowały Microsoft (pięć tytułów) oraz Activision Blizzard (trzy produkcje).

Detroit: Become Human to jedna z nowych marek wydanych przez Sony

Największą popularnością cieszył się Fortnite, który w listopadzie miał 200 milionów zarejestrowanych użytkowników, zaś najlepszym miesiącem dla popularnego battle royale był sierpień, kiedy ponad 78 milionów graczy sięgnęło po produkcję.

Pozycja Epic Games zanotowała również najwyższy wynik pod względem oglądalności trailerów - trzy zwiastuny obejrzało w sumie ponad 110 milionów widzów.

Najwyższą średnią ocen w serwisie Metacritic zdobyło Red Dead Redemption 2 z wynikiem 97 punktów, z kolei trailer gry był szóstym najchętniej oglądanym zwiastunem. Najgorzej ocenianym przez recenzentów tytułem jest Wild West Online (29 punktów).

Red Dead Redemption 2 jest najwyżej ocenianą grą w tym roku

Na Twitterze najwięcej wzmianek - ponad milion - odnosiło się do Fortnite'a. Równie chętnie gracze dyskutowali na temat Call of Duty Black Ops 4 (niespełna 950 tys. tweetów) oraz Super Smash Bros Ultimate (ponad 710 tys.). Na kolejnych miejscach uplasowało się Red Dead Redemption 2 (626 tys.) i Fallout 76 (prawie 550 tys.).

Ponad 65 tys. opublikowanych artykułów w mediach branżowych dotyczyło gry Fortnite, zaś na drugim miejscu znalazło się PUBG z wynikiem przeszło 40 tys. Trzecie miejsce należy do sieciowej strzelanki Overwatch (ponad 30 tys.).

Najchętniej pobieraną grą mobilną było Helix Jump, po którą sięgnęło 328 milionów użytkowników. Najbardziej dochodową produkcją okazało się Monster Strike (prawie 700 mln dolarów). Popularne Pokemon Go znalazło się na trzecim miejscu z wynikiem 642 mln.

Read this next