Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sony może poprawić działanie ray tracingu na PS5. Złożono nowy patent

Podpisany przez inżyniera konsoli.

Sony w amerykańskim urzędzie patentowym złożyło wniosek na technologię, której celem jest poprawienie działania gier z aktywnym ray tracingiem, czyli śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym.

Wiele gier na PS5 oferuje możliwość zabawy ze wspomnianą techniką, która znacznie udoskonala wygląd oprawy graficznej. Z opcji można jednak skorzystać tylko w specjalnych trybach, obniżających liczbę wyświetlanych klatek na sekundę.

Niektóre gry - jak Gran Turismo 7 - nie oferują ray tracingu podczas rozgrywki

To właśnie opisywanemu problemowi zaradzić ma rozwiązanie opisane w patencie. Dokument podpisany przez Marka Cerny'ego - inżyniera PlayStation 5 - przedstawia bowiem „system i metodę dla wspomaganego ray tracingu.

Jak pisze serwis VGC, publikacja wyjaśnia, że celem technologii jest skrócenie wyświetlanych promieni, co powinno przełożyć się na znaczne zwiększenie wydajności w grach, gdy technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym jest włączona.

W dokumencie nie wspomniano o PS5, ale najprawdopodobniej rozwiązanie zostanie zaimplementowane w next-genowej konsoli Sony. Oczywiście trzeba pamiętać, że opisywane w patentach systemy nie zawsze są faktycznie realizowane i wdrażane.

Read this next