Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rockstar rozgniewał się na byłego dewelopera. Wyjawiał za dużo sekretów na blogu

Twórca skasował wszystkie wpisy.

Były dyrektor techniczny Rockstara Obbe Vermeij na początku miesiąca stworzył bloga, na którym zamierzał podzielić się anegdotami i doświadczeniami z 14 lat pracy w słynnym studiu. Najwyraźniej jednak rozgrzebywanie spraw z przeszłości nie spodobało się twórcom GTA, a sam autor usunął wszystkie posty i zakończył projekt.

W jednym z ostatnich wpisów na blogu deweloper wspomniał między innymi o dwóch anulowanych projektach: powstającym na silniku GTA Vice City survival-horrorze „Z” oraz ekskluzywnej dla PS3 grze akcji „Agent”. Ta ostatnia miała być na dość zaawansowanym etapie rozwoju, jednak projekt zakończono by skupić się na powstającym wówczas GTA 4. Wygląda na to, że ujawnienie tych detali nie spodobało się Rockstarowi.

Po „Agent” została jedynie krótka zapowiedź

Dzisiaj dostałem email od Rockstar North” - pisze Vermeij w ostatnim wpisie. „Najwyraźniej mój blog rozgniewał kilku tamtejszych weteranów. Nawet nie przepuszczałem, że rozmawianie o grach sprzed 20 lat może kogoś obchodzić, ale najwidoczniej byłem w błędzie. Tak czy inaczej, ten blog nie jest dla mnie aż tak ważny, żeby wkurzać moich byłych współpracowników z Edynburga. Podjąłem więc decyzję, że go usuwam”.

Chciałbym, żeby Rockstar zabrał głos i samemu opowiedział o powstawaniu trylogii GTA, ale to raczej się szybko nie zdarzy. Może spróbuję jeszcze raz za 10 czy 20 lat. Do tego czasu, trzymajcie się” - kończy się post zatytułowany „Wybacz, spóźniłeś się”. Przypomnijmy, że według wspomnień dewelopera projekt „Z” powstawał dość krótko, ponieważ deweloperom zamysł gry wydawał się wyjątkowo „przygnębiający”.

Akcja gry miała toczyć się na odizolowanej szkockiej wyspie opanowanej przez zombie, a ważnym aspektem rozgrywki miało być zdobywanie paliwa do samochodu, aby móc bezpiecznie przemieszczać się po okolicy. „Agent” natomiast rozgrywało się w czasach zimnej wojny i było dość liniową grą szpiegowską „w stylu Jamesa Bonda”. Tytuł miał zabierać graczy m.in. do śródziemnomorskiego miasta we Francji, szwajcarskiego kurortu narciarskiego, Kairu oraz... w kosmos.

Read this next