Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remake kultowego indyka zalicza opóźnienie, ale dostaniemy 40 nowych poziomów

W tym jeden ekskluzywny dla abonentów Netflixa.

Braid Anniversary Edition, czyli powstający remake kultowej gry niezależnej, na zaledwie dwa tygodnie przed planowaną premierą zaliczył opóźnienie. Na szczęście jednak nowa data premiery nie jest zbyt odległa, a dodatkowo twórca podzielił się szczegółami planowanej zawartości - dostaniemy między innymi około 40 nowych oraz przeprojektowanych poziomów.

Początkowo tytuł miał zadebiutować 30 kwietnia tego roku, jednak jak informuje serwis PC Gamer, premiera przesunięta została na 14 maja. Jednocześnie mogliśmy się dowiedzieć, że odświeżona wersja klasyka zawierać będzie 40 nowych poziomów.

Wśród nich znajdzie się 14 plansz „indeksu”, służących do nawigacji po ponad 15 godzinach nagranych komentarzy od dewelopera. Oprócz tego dostaniemy 13 całkowicie nowych poziomów z zagadkami oraz 12 przeprojektowanych poziomów z komentarzem, wyjaśniającym jak gra zmieniała się w trakcie tworzenia. Co ciekawe, jeden z poziomów „indeksu” będzie ekskluzywny dla mobilnej wersji gry, dostępnej dla abonentów Netflixa.

Zobacz na YouTube

Oprócz tego w remake’u znajdą się oczywiście wszystkie elementy zapowiadane wcześniej - mowa tu między innymi o odświeżonej warstwie wizualnej autorstwa oryginalnego artysty Davida Hellmana, rozbudowanej oprawie audio oraz płynniejszych animacjach. Tytuł zadebiutuje na PC poprzez Steam, platformach mobilnych poprzez Netflixa, a także PS4, PS5 oraz Nintendo Switch. Port na Xbox Series X/S oraz Xbox One trafi do sprzedaży dzień później, czyli 15 maja.

Przypomnijmy, że Braid to połączenie platformówki oraz gry logicznej, której głównym elementem jest manipulowanie czasem, co pomoże nam pokonywać poziomy i rozwiązywać zagadki. Tytuł pojawił się oryginalnie w 2008 roku i został ciepło przyjęty przez graczy i krytyków. Co najważniejsze jednak, sukces produkcji zachęcił wielu innych mniejszych deweloperów do niezależnej publikacji swoich gier. Dzięki temu dzisiaj „indyki” są nierozłącznym elementem branży.

Read this next