Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ratchet & Clank: Rift Apart dodaje tryb 40 FPS dla wyświetlaczy obsługujących 120 Hz

Więcej klatek i mniejsze opóźnienia.

  • Tryb z mniejszym opóźnieniem i większą liczbą klatek w wariancie nastawionym na jakość grafiki
  • Pozostałe tryby zostają bez zmian
  • Patch poprawia też sporo błędów

Insomniac Games opublikowało aktualizację 1.002 do Ratchet & Clank: Rift Apart. Największej zmiany doświadczą jedynie posiadacze wyświetlaczy obsługujących 120 Hz. W trybie graficznym nastawionym na jakość uruchomią grę nie w 30 klatkach na sekundę, a 40.

Płynność rzędu 40 FPS to oczywiście mocno niestandardowa liczba dla konsol, które stawiają na 30 lub 60 - a w tej generacji także 120 - klatek. Jak zauważa serwis ArsTechnica, Rift Apart jest pierwszą grą na PS5, która oferuje taką liczbę FPS-ów.

Aby włączyć opcję, należy w ustawieniach graficznych poszukać „trybu 120 Hz” i go aktywować. W przeciwnym wypadku gra w wariancie jakościowym wciąż będzie działać w 30 klatkach na sekundę. Oprócz zwiększenia płynności, funkcja zmniejsza też opóźnienie obrazu na monitorach i telewizorach dysponujących wspomnianą wartością odświeżania.

Pozostałe tryby graficzne - 60 klatek z ray tracingiem lub bez - pozostają bez zmian

Patch 1.002 poprawia też sporo błędów i dodaje nowe opcje do trybu graficznego, chociażby możliwość tymczasowego ukrycia pancerza czy udekorowania zdjęcia kolorowymi tłami. Gracze mogą też od teraz wyłączyć efekty specjalne występujące przy wykonywaniu uniku.

Zobacz: Ratchet & Clank: Rift Apart - poradnik i najlepsze porady

„To świetna przygoda, która nie tylko bawi i relaksuje, ale też pokazuje prawdziwą moc PlayStation 5 i jej akcesoriów” - napisaliśmy w naszej recenzji Ratchet & Clank: Rift Apart.

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze