Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Przygarnij Kropkę. Dziś premiera Peridot od twórców Pokemon Go

Zwierzak (prawie) jak prawdziwy.

Studio Niantic oficjalnie uruchomiło dziś Peridot, czyli nową grę rozszerzonej rzeczywistości, tym razem o opiekowaniu się uroczymi fantastycznymi zwierzakami. Największą atrakcją ma być przede wszystkim różnorodność stworków - w przeciwieństwie do np. Pokemonów, każdy Peridot - nazywany też „Kropką” - to unikatowa, generowana proceduralnie jednostka.

Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnego ogłoszenia, Peridot zawiera też najbardziej zaawansowany system AR oraz sztuczną inteligencję, jakie do tej pory pojawiły się w grach studia Niantic. Platforma Lightship AR pozwala Kropkom między innymi mapować otoczenie w czasie rzeczywistym, w tym głębię. Nasz stworek rozpozna, gdzie znajdują się meble w domu lub na przykład może razem z nami oglądać telewizję (albo wprost przeciwnie, zezłości się, jeśli przez seans zaniedbamy dzienny spacer).

Jako opiekun możemy naszego Kropka głaskać, bawić się z nim, uczyć go sztuczek oraz wchodzić w wiele innych interakcji. Oczywiście w grze nie mogło zabraknąć elementów społecznościowych. Opiekunowie Kropek mogą zabierać swoje wirtualne zwierzaki na spacery i spotykać się z innymi hodowcami. Łącząc stworzonka w pary można tworzyć całkowicie nowe rasy lub umaszczenia. Niantic przewiduje, że potencjalna możliwa liczba unikalnych stworzonej jest większa niż liczba ziaren piasku na wszystkich plażach Ziemi (2,3 x 10^24).

Kropki są też zróżnicowane i mogą przypominać zarówno prawdziwe stworzenia - pawie, gepardy lub barany - lub fantastyczne, w stylu jednorożców lub yeti. W kolejnych aktualizacjach oraz przy okazji wydarzeń specjalnych będą dodawane następne cechy i archetypy. Planowane jest też przeportowanie też z czasem gry poza telefony, między innymi na okulary rozszerzonej rzeczywistości. Tytuł można pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store.

Stworzenia te wnoszą do naszego chaotycznego życia dawkę radości, zabawy i pocieszenia. To uczucie posiadania prawdziwego zwierzaka, ale z wykluczeniem bałaganu. Naszym celem było stworzenie przyjemnej dla oka gry, którą można zabrać ze sobą w podróż i która naprawdę przesuwa granice tego, co jest możliwe dzięki naszej platformie AR. Ponadto może zainspirować nową generację doświadczeń AR na urządzeniach mobilnych i przyszłym sprzęcie” - mówi Ziah Forgel, dyrektor ds. produkcji Peridot.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next