Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Powstają gry o Panu Lodowego Ogrodu i Thorgalu. Polskie studio chce powalczyć z Wiedźminem 4

Aktualizacja: są pierwsze trailery obu gier.

Aktualizacja: Studio Mighty Koi podzieliło się pierwszymi trailerami Nocnego Wędrowca i Thorgala. To zwiastuny filmowe, bez gameplayu, ale trzeba przyznać, że wyglądają ciekawie.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Oryginalna wiadomość: Stosunkowo nowe warszawskie studio Mighty Koi przedstawiło swoje dwa debiutanckie projekty. To gry oparte o komiksy o Thorgalu oraz cykl powieści „Pan Lodowego Ogrodu” autorstwa Jarosława Grzędowicza. Oba projekty są w fazie przedprodukcyjnej, ale zespół pochwalił się garścią informacji i grafikami.

Mighty Koi chce „udowodnić, że Wiedźmin nie jest jedyną polską historią fantasy, która może zawojować świat”. Obie gry mają być na poziomie „AA+/AAA”. Powstają na Unreal Engine 5 uzupełnionym o autorskie rozszerzenia i przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań, jak fotogrametria i sztuczna inteligencja.

Szczegółowe informacje znajdziecie poniżej, ale w skrócie:

  • Nocny Wędrowiec (gra bazująca na Panu Lodowego Ogrodu) ma być miksem soulslike'a, RPG i gry przygodowej.
  • Thorgal ma być grą przygodową z elementami RPG. Twórcy mają ambitne plany i, jak sami twierdzą, produkcja „może stanowić mocną konkurencję dla Wiedźmina 4.

Mighty Koi szacuje, że na gry trzeba będzie poczekać jeszcze 2 lub 3 lata. Platformy docelowe to PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Nocny Wędrowiec, czyli gra na podstawie Pana Lodowego Ogrodu

„Pan Lodowego Ogrodu” to czterotomowy cykl powieści z pogranicza dark fantasy i science-fiction. Autorem jest Jarosław Grzędowicz, jeden z najpopularniejszych polskich pisarzy zajmujących się fantastyką.

Mighty Koi chce zaoferować graczom porywającą rozgrywkę w stylu soulslike z elementami RPG i gry przygodowej, opartą na dynamicznym i innowacyjnym systemie walki”. Wcielimy się w protagonistę powieści, Vuko Drakkainena. To najemnik i doświadczony wojownik wysłany na planetę Midgaard w celu odnalezienia zaginionej ekspedycji naukowej.

W pracach nad Nocnym Wędrowcem konsultacji udziela sam Jarosław Grzędowicz, a patronatu udziela wydawnictwo Fabryka Słów. Twórcy obiecują, że „dołożą wszelkich starań, by rozgrywka najpełniej oddawała ducha i klimat powieści”.

Thorgal to gra inspirowana kultowym komiksem

Thorgal jest ukazującym się od 1977 roku komiksem autorstwa polskiego rysownika Grzegorza Rosińskiego i belgijskiego scenarzysty Jeana Van Hamme’a. Został przetłumaczony aż na 18 języków. Głównym bohaterem jest tytułowy Thorgal Aegirsson, utalentowany łucznik i wojownik, który chroni swoją rodzinę przed niebezpiecznymi ludźmi i bogami.

Produkcja będzie grą przygodową z elementami RPG. „Wcielimy się w niej w rolę głównego bohatera i przeżyjemy razem z nim wiele znanych z komiksów przygód, napotykając niebezpiecznych bandytów, groźne potwory i wszechmocnych bogów - ale też i potężnych sojuszników”.

Skąd się wzięło Mighty Koi?

Warszawskie Mighty Koi powstało w 2022 roku, a Nocny Wędrowiec i Thorgal to ich debiutanckie projekty. Studio ma ambicje „zatrząść międzynarodową branżą gamingową, łącząc w swoich projektach kreatywność międzynarodowego zespołu z doświadczeniem profesjonalistów ze świata gier oraz nowych technologii, takich jak fotogrametria czy AI”.

Zespół składa się aktualnie z ponad 100 osób, ale do końca roku liczba ma się podwoić, a do prac mają zostać zaangażowane zewnętrzne studia.

Szeregi ekipy zasilają byli pracownicy Bandai Namco, From Software, Wargaming, Konami, Square Enix i Ubisoftu.

Read this next