Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Payday 3 bez regeneracji zdrowia. Twórcy ujawniają szczegóły systemu walki

Powrócą też znani przeciwnicy.

W najnowszym vlogu zza kulis Payday 3, twórcy gangsterskiej strzelanki ujawnili szczegóły systemu walki. Jak możemy się dowiedzieć, gra planowana jest jako „nieuczciwie trudna”, dając graczom prawdziwe wyzwanie. Przebudowano między innymi mechaniki rozgrywki oraz zachowanie przeciwników.

Na początku deweloperzy wyjaśnili, że ich intencją nie było „naprawienie” rozgrywki z Payday i Payday 2. Uważają, że obie te gry mają swoją unikalną osobowość i przy projektowaniu „trójki” postawili na świeże podejście, chociaż wciąż dużo elementów bazuje na wcześniejszych odsłonach. Przede wszystkim zmieniono działanie systemu zdrowia i używania pancerza.

W grze nie znajdziemy popularnego systemu pasywnej regeneracji punktów życia, kiedy nie otrzymujemy obrażeń. Zamiast tego, gracze muszą pilnować swojego poziomu pancerza. Ten dzieli się na indywidualne fragmenty, które tracimy, gdy zostaną całkiem zniszczone. Istnieje jednak możliwość użycia torby z nowym pancerzem, który zastąpi zużytą zbroję. Warto jednak zauważyć, że ataki niektórych typów przeciwników ignorują pancerz, zadając nam bezpośrednie obrażenia.

W Payday 3 występowanie unikalnych przeciwników oraz ich zdrowie nie będzie przypisane do wybranego poziomu trudności. Deweloperzy chcieli, żeby zarówno początkujący gracze, jak i weterani doświadczyli wszystkich aspektów gry. Zamiast tego różnicą jest liczebność atakujących sił policji oraz ich celność. Jeśli natomiast o samych stróżów prawa chodzi, to powrócą znani oponenci.

Cloaker i Bulldozer nadal będą stanowili utrapienie dla graczy, ponieważ nauczyli się nowych sztuczek. Cloaker może niszczyć pozostawione bez opieki pojemniki z zaopatrzeniem, a Bulldozer będzie mógł zaszarżować na gracza, wytrącając go z równowagi. Równiesz szeregowi policjanci będą bardziej taktycznie współpracować ze swoimi kolegami niosącymi tarczę, chowając się za ich osłoną.

Nowym rodzajem wroga jest natomiast grenadier, rzucający ogłuszające granaty błyskowe oraz zadające obrażenia i spowalniające gracza granaty z gazem obezwładniającym. Przebudowie uległ też system zdobywania nowego ekwipunku. Używając danej broni, będziemy mogli odblokować dla niej coraz więcej dodatków. Każdy rodzaj karabinu, pistoletu lub strzelby należy rozwijać osobno, ale można sobie pomóc, sięgając po bronie niestandardowe - są to już ulepszone egzemplarze o unikalnym wyglądzie, ale ich użycie rozwija „poziom doświadczenia” broni, na której bazują.

Read this next