Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Payday 3 dostanie tryb offline. Twórcy przyznają, że gra nie cieszy się popularnością

Tytuł zostanie gruntownie przebudowany.

Studio Starbreeze ogłosiło plan gruntownej przebudowy trzeciej odsłony serii Payday. Zmodyfikowane zostaną między innymi systemu matchmakingu i mechanika postępów. Do gry trafi także tryb offline, którego dodania gracze domagali się już od dnia premiery tytułu.

Jak przyznał dyrektor generalny Tobias Sjogren w sprawozdaniu finansowym za rok 2023, którego fragmenty cytuje serwis PC Gamer, sprzedaż gry oraz liczba aktywnych graczy „jest na znacznie niższym poziomie, niż oczekiwali twórcy”. Mimo to deweloper nie zamierza spisywać produkcji na straty i ogłasza projekt gruntownej przebudowy tytułu.

Naszym najważniejszym celem i absolutnym priorytetem, zarówno w obecnym kwartale, jak i po nim, jest podjęcie niezbędnych czynności dla upewnienia się, że gra spełnia oczekiwania graczy. Blisko współpracujemy z partnerem wydawniczym Plaion aby wskazać kwestie, które muszą ulec poprawie, zarówno w perspektywie krótkoterminowej, jak i długoterminowej, aby dodać wartości w doświadczeniach czerpanych z gry” - przekazał Sjogren.

Faktycznie, kilka godzin po publikacji sprawozdania w sieci podzielono się szczegółami tzw. Operacji Medic Bag, mającej poprawić stan gry. Oparty na wykonywaniu wyzwań system postępów zostanie zastąpiony innym rozwiązaniem, poprawie ulegnie matchmaking, który dostanie także opcję szybkiej gry. Deweloperzy pracują także nad przywróceniem klasycznej przeglądarki serwerów oraz trybu offline. Wisienką na torcie będą poprawki interfejsu.

Szczegóły Operacji Medic BagZobacz na YouTube

Jest dla nas jasne, że społeczność chce możliwości grania w Payday 3 stabilnie oraz na własnych warunkach” - wyjaśniają twórcy. „W tym celu konieczne będą dwie istotne zmiany do obecnego kształtu gry. Po pierwsze pracujemy nad samodzielnym trybem solo, w który można grać z pominięciem systemu matchmakingu. To będzie gra lokalna, hostowana na twoim własnym komputerze, a tym samym niewymagająca łączności z serwerami”.

Tryb solo zostanie wdrożony w dwóch fazach. Na początku umożliwi pominięcie matchmakingu, ale łączność z serwerami gry będzie wymagana do synchronizacji postępów i odblokowywania elementów ekwipunku. Z czasem tytuł zostanie dostosowany do rozgrywki w pełni offline, jedynie co jakiś czas łącząc się z siecią do synchronizacji postępów z globalnym profilem gracza. Jednocześnie zespół bada możliwość pominięcia oficjalnych serwerów w rozgrywce co-op.

Read this next