Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Patent Sony sugeruje wsteczną kompatybilność na PS5

„Remasterowanie poprzez emulację”.

Amerykański oddział Sony Interactive Entertainment zgłosił patent techniki o nazwie „remasterowanie poprzez emulację” - informuje Gearnuke. Zapis sugeruje, że PlayStation 5 może otrzymać opcję uruchamiania starszych tytułów w odświeżonej wersji.

Firma złożyła wniosek patentowy już 22 listopada 2016 roku, ale teraz dokument uzupełniono o nowe informacje. Tekst opisuje narzędzie zdolne podmieniać tekstury w starszych grach na ich nowe wersje, przystosowane do nowoczesnych ekranów i rozdzielczości.

Ze zgłoszonego patentu dowiadujemy się, że każdej teksturze w oryginalnej grze zostanie przypisany identyfikator, który skojarzy asset (element graficzny) ze starszej produkcji z nowym, opracowanym wcześniej przez artystę i przetrzymywanym w bazie danych. Tekstury zostaną podmienione w czasie rzeczywistym, a więc bez czekania i ładowania.

Nadchodzi nowa era remasterów?

„Oryginalna gra jest wtedy odtwarzana w większej rozdzielczości. Assety (takie jak tekstury) zostaną przechwycone i rozpoznane, a następnie - korzystając z bazy danych - program wydobędzie zremasterowany asset z odpowiednim identyfikatorem. Odświeżony element jest następnie włączany »w biegu« do wyświetlanego obrazu” - czytamy w dokumencie.

Zobacz: Czego oczekujemy od PS5

Warto nadmienić, że tekst opisuje też podobną metodę podmiany plików dźwiękowych. Do informacji należy jednak podchodzić z dystansem - patent nie wspomina bowiem o PlayStation 5.

Read this next