Otwarty świat Elden Ring zaoferuje sześć różnorodnych obszarów
Zestaw informacji o grze.
Reżyser Elden Ring - Hidetaka Miyazaki - ujawnił szereg nowych informacji na temat otwartego świata w oczekiwanej produkcji. Jak przyznał w rozmowie z IGN, twórcy szykują szereg różnorodnych obszarów do eksploracji.
Znamy też nazwę samej krainy - The Lands Between. To określenie wymyślone przez samego R.R. Martina, który stworzył podwaliny i założenia uniwersum dla produkcji studia FromSoftware.
Otwarty świat będzie składał się z sześciu głównych obszarów, a każdy z nich stanowi domenę dla innego półboga. Wzorem poprzednich tytułów japońskiej firmy, gracze powinni rozpoznać naturalną strukturę tego, w jakiej kolejności zwiedzać uniwersum - jeśli zechcą.
- Chcieliśmy dać swobodę postępów i eksploracji w Lands Between, więc jest wiele różnych sposobów. Nie wszystkie miejsca będą dostępne od początku, ale jest wiele różnych podejść do każdego obszaru - wyjaśnił Miyazaki.
Każda z sześciu stref dostanie własne podziemie. Te posłużą do płynnego łączenia poszczególnych regionów otwartego świata, prawie jak metro. Jest też centralny hub dla postaci gracza, w stylu Firelink Shrine. Ten odblokujemy w ramach przygody - nie od początku.
Poza głównymi podziemiami, twórcy szykują także atrakcje poboczne: „szerokie spektrum katakumb, zamek i fortec, rozsianych po całej mapie” - dodał reżyser.
Deweloper ujawnił również szereg innych ciekawostek na temat rozgrywki: gracze będą mogli skakać, korzystać z opcji szybkiej podróży, a także „wzywać duchy pokonanych wrogów”. Do tego sto różnych umiejętności, w tym magia.
Elden Ring zadebiutuje 21 stycznia 2022 roku na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.