Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Obsidian tworzyło Backspace - „Skyrim science-fiction” z podróżami w czasie

Pomysł został zamrożony.

Backspace - futurystyczna gra z inwazją obcych i podróżami w czasie, bazująca na silniku Creation Engine, napędzającym Skyrim. Taki projekt powstawał w studiu Obsidian Entertainment w 2011 roku.

Jedna z grafik koncepcyjnych. Żródło: Kotaku

Jak informuje serwis Kotaku, produkcja nigdy nie wyszła poza fazę planowania, ale grafiki koncepcyjne i dokumenty projektowe ujawniają interesujący pomysł.

„Backspace było projektem, który nie został ani zatwierdzony, ani anulowany” - napisał szef studia, Feargus Urquhart, w odpowiedzi na zapytanie Kotaku. „Przez jakiś czas pracowało nad nim kilka wspaniałych osób, ale wkrótce zajęliśmy się innymi sprawami. Działamy już przez dziesięć lat i mamy kilka ciekawych, niewykorzystanych pomysłów, do których możemy kiedyś wrócić.”

Przy tajemniczym projekcie podjęto nawet współpracę z Bethesdą, która miała zapewnić dostęp do silnika Creation Engine, napędzającego Skyrim, choć twórcy nie planowali umieszczenia gry w otwartym świecie.

„BackSpace to tytuł dla pojedynczego gracza, z gatunku action-RPG, umieszczony w środowisku science-fiction, w prostymi elementami podróży w czasie. Walka toczy się w tempie podobnym do Skyrima - nieco szybszym, ze względu na brak możliwości blokowania. Projekt pod względem mechaniki rozgrywki i realiów można opisać najłatwiej jako połączenie Mass Effect, Borderlands i System Shock 2” - napisano w dokumencie projektowym.

Fabuła - niezbyt odkrywcza - opowiada o pracowników laboratorium, które zostaje zaatakowane przez obcych.

„W odległej przyszłości ludzkość skolonizowała najdalsze zakątki galaktyki. W pobliżu centrum galaktyki znajduje się gigantyczna stacja kosmiczna, prowadząca zaawansowane badania nad różnymi zagadnieniami, w tym nad podróżami w czasie i nano-cybernetyką. Gra zaczyna się od ataku obcych na stację.”

Gracz, czyli pechowy laborant, przez błąd w obliczeniach trafiał dziesięć lat w przyszłość. W toku fabuły mieliśmy przeskakiwać pomiędzy stacją kosmiczną w czasie ataku, a mroczną przyszłością, w której galaktyką rządzą obcy. Zadanie: uratować ludzkość.

Miejmy nadzieję, że Obsidian powróci kiedyś do tego projektu. Tymczasem, studio pracuje nad RPG South Park: The Stick of Truth dla Ubisoftu i Project Eternity, sfinsowanym na Kickstarterze.

Jedna z grafik koncepcyjnych. Żródło: Kotaku

Read this next