Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nvidia prezentuje technologie nowej generacji

Systemy renderujące twarze i wzburzony ocean.

Podczas trwającej właśnie imprezy GPU Technology Conference, Nvidia zaprezentowała kilka efektownych technologii, które mogą mieć zastosowanie w tytułach nowej generacji.

Prezentacja, którą opublikował na YouTube'ie użytkownik „Ubergizmo”, rozpoczyna się od „oceanicznej symulacji skali Beauforta w czasie rzeczywistym”. Obserwujemy statek, dynamiczne reagujący na wysokość fal.

Drugą technologią na filmie jest FaceWorks, służące do renderowania realistycznych twarzy postaci w wysokiej rozdzielczości. Przy projekcie współpracuje Paul Debevec z uniwersytetu w Los Angeles. Zespół pod kierownictwem naukowca stworzył technologię Light Stage, umożliwiającą skanowanie sylwetek aktorów. Zebrane dane zajmują nawet 32 GB - porcja za duża dla nawet najpotężniejszych kart graficznych. Tu do akcji wkracza Nvidia z systemem FaceWorks, które kompresuje informacje do poziomu ok. 400 MB.

Warto zauważyć, że zaprezentowane obrazy renderowano w czasie rzeczywistym, a za wyświetlanie grafiki odpowiadał komputer z kartą Titan. Naszą recenzję tego potężnego sprzętu można przeczytać tutaj.

Tagi

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze