Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nintendo Network jako platforma

Plany Nintendo: konta na urządzeniach mobilnych, platforma „zdrowotna”, licencjonowanie marek.

Podczas konferencji z inwestorami, szef Nintendo - Satoru Iwata - ujawnił wczoraj kilka planów na przyszłość, obejmujących między innymi stworzenie platformy opartej o Nintendo Network, budowę urządzeń monitorujących funkcje życiowe czy szersze licencjonowanie własnych marek innym podmiotom.

Nintendo Network ID

Największą zapowiedzią jest zapewne chęć przemiany Nintendo Network ID. Konta stworzone w tej sieci nie będą już przypisane do konsol, ale pozwolą na utworzenie szerszej platformy, na kształt loginu w PlayStation Network czy Origin ID od Electronic Arts.

Za pomocą Nintendo Network ID zalogujemy się także na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Iwata śpieszył z dodaniem, że nie oznacza to „Mario na telefony”, a jedynie chęć ustanowienia „relacji” z mobilnymi użytkownikami.

Podczas sesji pytań i odpowiedzi dyrektor generalny przyznał, że jego firma musi naśladować Androida i Apple, oferując podobną architekturę na różnych urządzeniach, a handheldy i smartfony nie są już osobnymi ekosystemami.

Kolejny plan na podreperowanie nadszarpniętej kondycji finansowej to platforma monitorująca „jakość życia”, funkcjonująca za pośrednictwem urządzeń Nintendo, analizująca codzienne czynności i oferująca pomocne oprogramowanie, by żyło się lepiej.

Firma nie wyklucza stworzenia gadżetów przeznaczony do noszenia, ale chce raczej odwrócić ten trend, co oznacza zapewne postawienie na dedykowane aplikacje w istniejących konsolach.

Zdrowie w grach

Platforma ma wystartować w 2015 roku, z integracją w grach. Szczegóły poznamy jeszcze w tym roku. W planach jest także „flagowy” tytuł, który rozreklamuje ten pomysł.

W toku prezentacji Iwata wspomniał krótko, że Nintendo zmienia swoje podejście do posiadanych licencji i może częściej niż zazwyczaj szukać zewnętrznych partnerów, nie tylko przy produkcji gadżetów, akcesoriów i zabawek.

Firma będzie bardziej „elastyczna”, ale nie udzieli licencji na wszystko - mówił Iwata podczas sesji pytań i odpowiedzi.

Rozmowy z podmiotami podobno już trwają, ale mogą dotyczyć także mało imponujących projektów, takich jak tapety na urządzenia mobilne. Możliwe jednak, że zobaczymy więcej produkcji w stylu zapowiedzianego w grudniu Hyrule Warriors, gdzie studio Tecmo Koei łączy serie Dynasty Warriors i The Legend of Zelda.

Pełną transkrypcję konferencji znaleźć można na stronie Nintendo Japan.

Zobacz na YouTube

Read this next