Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft przejmuje silnik fizyczny Havok od Intela

Nie zamierza zamykać technologii.

Microsoft ogłosił, że kupił od Intela prawa do silnika fizycznego Havok wraz z wszystkimi komponentami. Nie podano kwoty transakcji.

Firma zapewnia, że będzie nadal licencjonować technologię do zewnętrznych podmiotów i nie ograniczy dostępu do deweloperów na Xbox One czy Windows.

„Wierzymy, że Havok to fantastyczny dodatek do naszego istniejącego portfolio narzędzi i komponentów dla twórców, razem z DirectX 12, Visual Studio i Azure” - napisano w ogłoszeniu.

Technologia powstała w irlandzkiej firmie o takiej samej nazwie, a pierwszą wersję silnika opublikowano w 2000 roku. W 2007 r. studio Havok Inc. przejął Intel.

Dzisiaj rozwiązania Havok znaleźć można w ponad 600 grach wideo. Silnik napędza nie tylko samą fizykę i kolizje, ale także - za pomocą dodatkowych modułów - animacje, symulację tkanin i destrukcji czy sztuczną inteligencję.

W przyszłości technologię zobaczymy w największych produkcjach: Fallout 4, Star Wars Battlefront, Dark Souls 3, Halo 5: Guardians, Horizon: Zero Dawn, Just Cause 3, Need for Speed, No Man's Sky, The Division, The Last Guardian, Rainbow Six Siege czy Uncharted 4. Ta lista chyba najlepiej świadczy o znaczeniu tego silnika w świecie gier.

Zobacz na YouTube

Nudzisz się? Zobacz także:

Read this next