Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mark Cerny ma nadzieję, że dziedzictwo PlayStation dorówna Nintendo

„Nie mogę się doczekać najbliższych dekad.”

Twórca architektury PlayStation 4, Mark Cerny ma nadzieję, że dziedzictwo PlayStation dorówna osiągnięciom Nintendo.

Mark Cerny

- Mam przyjaciela w Kioto, w zachodniej części Japonii - mówił podczas konferencji Gamelab w Barcelonie.

- Prowadzi firmę deweloperską i przez lata współpracował z Sony Computer Entertainment i Nintendo. Mówi, że w Nintendo najbardziej szanuje niesamowitą ciągłość w postaci grupy kluczowych osób, które pracowały tam przez 30 lat.

- My w PlayStation działamy jakieś 20 lat, ale nie mogę już się doczekać kolejnej dekady czy dwóch z Shu [Yoshidą - dop. red.], Andym [Housem] i innymi utalentowanymi ludźmi w Sony Computer Entertainment. Myślę, że na koniec nawet mój przyjaciel w Kioto przyzna, że nasze wartości, podtrzymywane przez lata, miały duży wpływ na świat gier.

Prezentacja Cerny'ego rozpoczęła się od krótkiego przeglądu kariery, podczas której pracował w Atari nad tytułami na automaty, w Sedze nad Master Systems oraz w Crystal Dynamics, podczas narodzin 3DO. Cały czas blisko związany był także z PlayStation i tworzył silniki na konsole Sony.

Pozyskane umiejętności i wiedza sprawiły, że stał się idealnym kandydatem do poprowadzenia projektu PlayStation 4. Włodarze Sony zgodzili się na ten „zuchwały" pomysł na przełomie 2007 i 2008 roku.

„Trzej muszkieterowie powrócili" - mówił o Andrewie House'ie i Shu Yoshidzie, którzy awansowali w ostatnich latach na kierownicze stanowiska w Sony Computer Entertainment, dzięki czemu Cerny mógł skoncentrować się na PS4.

Read this next