Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lords of the Fallen z dwoma trybami graficznymi na konsolach

Ale bez 4K.

Twórcy Lords of the Fallen nie przygotowują przykrej niespodzianki dla użytkowników konsol. Coraz lepiej zapowiadający się soulslike zaoferuje dwa tryby graficzne do wyboru na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Co prawda informacja o obecności w grze trybu wydajności krążyła po sieci już od dłuższego czasu, teraz otrzymaliśmy jednak bardziej szczegółowy wgląd w sferę techniczną.

Najnowsza produkcja studia Hexworks otrzyma najbardziej standardowe warianty rozgrywki na konsolach: wspomniany tryb wydajności zapewniający 60 klatek na sekundę w rozdzielczości skalowanej do 1080p oraz tryb jakości celujący w stałe 30 FPS w maksymalnej rozdzielczości 1440p.

Jak widać, posiadacze ekranów obsługujących rozdzielczość 4K będą musieli pogodzić się z pewnymi ograniczeniami. Saul Gascon - szef studia Hexworks - zapewniał jednak, że tytuł wciąż cieszy oko nawet podczas rozgrywki w uboższym o graficzne detale trybie wydajności.

Pomocą przy optymalizowaniu gry okazał się silnik Unreal Engine 5. Wspomniany deweloper wyjaśniał w rozmowie z serwisem Wccftech, że szczególną przydatnością wyróżniła się technologia Lumen, pozwalająca na generowanie oświetlenia w czasie rzeczywistym. Dobrą robotę zrobił także silnik Chaos, dzięki któremu oszczędzono sporo czasu na projektowaniu animacji postaci i przeciwników.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że od dłuższego czasu znamy już oficjalne wymagania sprzętowe Lords of the Fallen na PC. Do uruchomienia gry nie będzie potrzebny sprzęt z najwyższej półki ani masa wolnego miejsca na dysku. W podróży po Umbram oraz Axium przyda się jednak szybszy dysk SSD.

Lords of the Fallen ukaże się na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S już 13 października obecnego roku. Warto zawczasu przygotować sobie trochę czasu na zabawę, gdyż na ukończenia głównego wątku trzeba będzie poświęcić około 30 godzin.

Read this next