Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lord of the Rings Gollum - rozdział 1, Upiór: prolog

Pierwszy rozdział gry i nauka sterowania.

Przed nami pierwszy rozdział gry Władca Pierścieni Gollum. Poznajemy początek historii Smeagola i okoliczności, w których opuścił swoją jaskinię w Górach Mglistych, a także nauczymy się podstaw sterowania bohaterem. Rozdział pierwszy gry: Upiór.


Na tej stronie:


Zaraz będzie świtać. Wracaj do swojej jaskini

  • Zaczynamy w niewielkiej sadzawce. Początkowo biegniemy przed siebie, wykonując polecenia wyświetlone na ekranie. Pokonujemy kolejne proste przeszkody terenowe, używając skoku i długiego skoku. Po dotarciu do pozornie ślepego zaułka wskakujemy na skałę, a potem korzystamy ze skalnych uchwytów, aby dostać się na pobliskie wzieniesienie. Przechodzimy po kolejnych skałach, a następnie cwhytamy się pnączy.
  • Dotrzemy do dużej przepaści, przed którą musimy wziąć rozbieg, aby doskoczyć do przeciwległej skały. Podążamy za żółtym znacznikiem i wspinamy się coraz wyżej. Po chwili dotrzemy do wysokiej skały, na której musimy przeskakiwać na kolejne, coraz wyżej wiszące pnącza. Na górze będziemy musieli się zsunąć na półkę skalną z drugiej strony, wciskając przycisk wyświetlony na ekranie.
  • Po wyjściu na zewnątrz oglądamy przerywnik filmowy i wspinamy się na pnącza po lewej stronie, a potem kontynuujemy dalej po skalnym uchwycie. Podążamy wyżej. Dotrzemy w końcu do jaskini Golluma, gdzie możemy zbadać różne rysunki i zebrane przez stwora przedmioty. Gdy skończymy zwiedzanie to podchodzimy do dziury w ścianie, kucamy i przechodzimy na drugą stronę.

Upoluj szpiega

  • Teraz musimy złapać ptaka. Zaczynamy od wspięcia się na pobliskie pnącza i kontynuujemy coraz wyżej. Dotrzemy do ściany z narysowaną ścieżką. Przytrzymujemy klawisz sprintu, aby Gollum automatycznie wbiegł na górę i złapał się krawędzi. Potem łapiemy się skały po prawej i idziemy dalej. Czeka nas jeszcze krótki segment wspinania się po skałach.
  • Po zobaczeniu narysowanych na skale łuków przytrzymujemy sprint i podbiegamy do ściany - Smeagol po niej przebiegnie. Po wyjściu na zewnątrz ptak ucieknie, a my musimy wbiec na skałę po prawej. Następnie wspinamy się po pnączach i przed jaskinią pełną pajęczyn wskakujemy na kolejne porosty. Naszym celem jest dotrzeć do końca i przeskoczyć na półkę po drugiej stronie.
  • Wspinamy się na kolejną skałę, a potem po gzymsie wskakujemy na krawędź nad nami. Zobaczymy przed nami Orków. Szybko chowamy się w zaroślach i przekradamy się nimi w prawo. Wychodzimy z zarośli i podążamy za ptakiem po półce skalnej, a potem wykonujemy daleki skok na przeciwległą krawędź.
  • Dotrzemy do niewielkiego obozu, w którym stacjonują Orkowie. Nie mamy możliwości, aby się tu przekraść. Zamiast tego konieczne jest zeskoczenie i jak najszybszy bieg przed siebie, aż przeskoczymy przez kolejną przepaść. Oglądamy scenkę i idziemy dalej. Dochodzimy do krawędzi i po pnączach porastających górę przechodzimy na kolejną półkę skalną.

Idź za Orkami

  • Idziemy po półce skalnej i wspinamy się na skałę przed nami, po czym oglądamy następną scenkę. Pojawimy się w dużym obozie Orków. Naszym zadaniem jest podążać za dwoma wojownikami, kryjąc się w kolejnych zaroślach. Po obozie nie kręci się zbyt wielu wrogów - pozwalamy śledzonym iść delikatnie przodem, a sami po cichu przemykamy między kolejnymi zaroślami. Kiedy Orkowie będą przechodzić przez bramę, my skręcały w prawo i wspinamy się na mur.
  • Po wyjściu z drugiej strony biegniemy po skale i po pnączach przesuwamy się najpierw w prawo, a potem zsuwamy się w dół. Dalej śledzimy Orków kryjąc się w zaroślach. Kiedy Orkowie się rozdzielą podchodzimy do jednego z nich i dusimy go. Nie musimy ukrywać ciała - z resztą gra nie oferuje nawet takiej możliwości.
  • Teraz podchodzimy do drugiego z wojowników, ale Gollum uzna, że nie da rady go pokonać wycofujemy się i za skałą podnosimy kilka kamieni ze sterty. Używamy ich, aby trafić w stojącą nieopodal latarnię. Oglądamy scenkę, w której Ork spadnie w przepaść, a Gollum trafi do Mordoru. Następnie przed nami jeszcze jeden przerywnik fabularny.
  • Teraz czeka nas do podjęcia pierwsza decyzja w grze - zabić żuka, jak chce osobowość Golluma, czy oszczędzić go, zgodnie z życzeniem Smeagola. Po wybraniu jednej z opcji rozegramy małą mini grę w negocjację. Naszym zadaniem jest przekonać drugą osobowość do swojej racji. Bierzmy pod uwagę, jakie są obie strony postaci.
  • Gollum jest nieufny, okrutny i podstępny, dlatego np. nie zadziała branie go na współczucie, ale może przekonać go kierowanie się swego rodzaju zdrowym rozsądkiem. Smeagol z drugiej strony jest bojaźliwy, lojalny i przyjazny, dlatego np. może pomóc wywołanie w nim strachu, ale bezpośrednie namawianie do złych czynów spowoduje sprzeciw.
  • Musimy wygrać większość z etapów dyskusji, aby odnieść sukces - w innym wypadku wygra inna natura stwora. W większości wypadków jednak nasza decyzja nie ma większego znaczenia, a niezależnie od wyboru historia potoczy się z grubsza tak samo. Wybieramy zatem opcję, która najbardziej nam odpowiada i oglądamy kolejną scenkę.

Znajdź coś do jedzenia

  • Po ucieczce przed potworem trafimy do jaskini. Zaczynamy od zebrania rosnących w okolicy grzybów, aby odnowić nieco zdrowia. Po znalezieniu jedzenia wciskamy przycisk podany na ekranie. Po chwili nauczymy się też korzystać ze zmysłu Golluma. Pozwala on widzieć przeciwników przez ściany i wyczuwać właściwą ścieżkę do kolejnego celu. Zapuszczając się dalej w jaskinie po chwili trafimy na upiory Pierścienia. Nie ma szans, aby przed nimi uciec, dlatego musimy po prostu dać się złapać. Na tym rozdział zakończy się.

Następnie: Lord of the Rings Gollum - rozdział 2, Łachudra: zaganianie bestii, poszukiwanie plakietek

Spis treści: Lord of the Rings Gollum - Poradnik, Solucja

Read this next