Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Hogwarts Legacy sprzedaje się lepiej niż sześć ostatnich Call of Duty

Ogromny sukces gry w Europie.

Poza serią FIFA, jeszcze żadna gra w tej generacji nie sprzedawała się w Europie szybciej niż Hogwarts Legacy. Czarodziejskie przygody pobiły nawet sześć ostatnich odsłon serii Call of Duty.

Rezultaty ujawniła firma GSD, zbierająca dane z najważniejszych rynków na Starym Kontynencie, także w sferze sprzedaży cyfrowej. Zestawienie obejmujące cały kontynent zadebiutowało właśnie sześć lat temu, więc faktycznie sukces produkcji może być jeszcze większy - po prostu brakuje danych.

Nie da się jednak ukryć, że nie ma mocnych na Fifę. Hogwarts Legacy jest bowiem szóstą największą premierą w Europie w opisywanym okresie, a wyżej są tylko kolejne odsłony piłkarskiego symulatora. Niżej - każde kolejne Call od Duty od 2017 roku, a także inne hity, jak Red Dead Redemption 2 czy Elden Ring.

Po zaledwie trzech tygodniach sprzedaży, tytuł jest już piątą najlepiej sprzedającą się produkcją ostatnich dwunastu miesięcy, za Fifą 23, Call of Duty: Modern Warfare 2, Grand Theft Auto 5 oraz Elden Ring.

Pomimo takich wyników Hogwarts Legacy, europejska sprzedaż w lutym była o 10 procent niższa niż w ubiegłym roku, gdy na rynku pojawiło się jednocześnie sporo ważnych pozycji: Elden Ring, Horizon: Forbidden West, Dying Light 2 czy Total War: Warhammer 3. Coraz słabiej sprzedają się odwieczne hity, jak GTA 5 (spadek o 35 proc. rok do roku), czy Mario Kart 8: Deluxe (minus 39%). Rzadkim wzrostem może pochwalić się Red Dead Redemption 2 (plus 6%).

Najlepszą premierą w lutym w Europie było Atomic Heart, na 9. pozycji. Sukces serialu HBO wywindował także sprzedaż The Last of Us. „Dwójka” sprzedawała się aż o 317 procent lepiej niż w lutym ubiegłego roku, a remaster „jedynki” - o 285 proc.

Jeśli o konsolach mowa, na komfortowym prowadzeniu było PlayStation 5, ponad dwukrotnie wyprzedzając w ubiegłym miesiącu Nintendo Switch, którego sprzedaż spała o 28 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Xbox Series S/X był trzeci, co stanowiło wzrost o 13 proc.

Dane GSD obejmują sprzedaż cyfrową w najważniejszych sieciach dystrybucji, jak Steam, Xbox Live i PlayStation Network. Udział w badaniu biorą wszyscy najważniejsi wydawcy, a zestawienie uwzględnia większość krajów Europy, w tym Polskę (także pudełka, ale bez danych na temat konsol).

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze