Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gry powinny honorować konwencję genewską

Uważa przedstawiciel Czerwonego Krzyża.

Gry wojenne stały się tak realistyczne, że wirtualni żołnierze powinni zacząć honorować postanowienia konwencji genewskiej - uważa przedstawiciel Czerwonego Krzyża.

Powyższe stanowisko wygłosił rzecznik prasowy organizacji w wywiadzie z brytyjskim BBC. Francois Senechaud uważa, że gry stają się nie tylko coraz bardziej realistyczne, ale także nagradzają za czyny, które w prawdziwym świecie określa się jako zbrodnie wojenne.

Sam Fisher nie stroni od tortur

Zabijanie cywilów, torturowanie więźniów czy kradzież nieśmiertelników z ciał wrogów to nielegalne czynności, które są jednak chlebem powszednim dla fanów gier wideo.

- Gry wideo przedstawiają pola walki, są coraz bardziej realistyczne i często trudno odróżnić je od prawdziwych filmów ze stref konfliktów - mówi Senechaud. - Uważamy, że musimy jeszcze bardziej postawić na realizm i uwzględnić zasady podejmowania działań przy użyciu siły.

O zdanie zapytano także Marka Spanela, szefa Bohemia Interactive, czyli studia odpowiedzialnego za realistyczną serię symulatorów wojennych Arma.

- Zauważyliśmy, że część osób po włączeniu gry od razu otwiera ogień do wszystkiego co się rusza - tłumaczy. - Uznaliśmy, że to nie w porządku. Wprowadziliśmy prosty mechanizm, który powoduje, że sojusznicy zaatakują gracza, jeśli zauważą takie zachowanie.

Przypadkowo w serwisie Game Informer ukazała się także rozmowa z Markiem Rubinem z Infinity Ward, odpowiedzialnym za Call of Duty: Ghosts. Deweloper zapewnił, że seria nie ma zamiaru wiernie odwzorowywać pracy żołnierzy, pomimo korzystania z pomocy militarnych doradców.

- Celujemy w filmowe doświadczenie, bazując na autentycznej broni i atmosferze - przyznał. - Wiele rzeczy, które pokazujemy, autentycznie się wydarzyła, ale nie reprezentujemy w żaden sposób rzeczywistej pracy żołnierzy. Chcemy tylko zrobić fajny film.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły