Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Błądzić jest rzeczą ludzką
Misja, gdzie odwiedzamy idylliczną z pozoru osadę.
Misję możesz aktywować po rozmowie z osadnikami przebywającymi w osadzie nazywanej Przymierzem (mapa #1) w północnej części Wspólnoty. Aby dostać się do środka porozmawiaj z osobnikiem przy wejściu i przejdź test, o którym ci wspomni. Wybrane odpowiedzi nie będą miały większego znaczenia, bo ostatecznie Swanson i tak otworzy bramę.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/z160.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Mapę możesz powiększyć i zapisać na dysku.
Po wejściu do środka podejdź do Uczciwego Dana i rozpocznij z nim rozmowę. Dowiesz się, że poszukuje karawany Stocktona. Jeśli pomożesz w poszukiwaniach, to Dan zaproponuje ci część nagrody za jej odnalezienie.
Śledztwo
Po rozmowie zacznij zbierać informacje na temat karawany. Możesz ją zlokalizować w pobliżu Przymierza (na północy) i przeszukać jej pozostałości (jest to cel opcjonalny). Jeśli zdecydowałeś się na ten krok to zlokalizuj niebieski pojemnik, w którym znajdziesz lemoniadę Deezera - podnieś ją.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/z161.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Wróć do wioski i zacznij rozmawiać z mieszkańcami. Od niektórych możesz wyciągnąć nieco więcej informacji, jeśli masz rozwiniętą charyzmę. Porozmawiaj też z robotem - Deezerem (obrazek powyżej), od którego będziesz mógł otrzymać lemoniadę. Taką samą, jaką znalazłeś przy szczątkach karawany.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/z162.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Oprócz tego będziesz musiał dostać się do białego domu na lewo od wejścia do Przymierza (obrazek powyżej). Możesz w tym celu złamać średniej trudności zamek albo poczekać, aż ktoś otworzy drzwi i ich nie zamknie. Na stoliku na lewo od wejścia znajdziesz kartkę z hasłem Jacoba oraz klucz do budynku biurowego. Ten ostatni stoi po drugiej stronie osady, naprzeciwko głównej bramy.
Wejdź do niego wkradając się lub korzystając z klucza, a potem włam się do terminala (łamiąc zabezpieczenie lub korzystając ze zdobytego niedawno hasła Jacoba). Przeczytaj informację o rybaku, po czym opuść dom. Po zdobyciu nowych dowodów możesz, chociaż nie jest to konieczne, podzielić się swoją wiedzą z Uczciwym Danem. Następnie udaj się do miejsca opisanego we wiadomości, na zachód od wioski (mapa #2).
Odwiedziny tajnego ośrodka
Przy wyjściu z osady zaczepi cię Jacob, któremu nie podoba się twoje węszenie. Możesz odpowiedzieć mu w jakikolwiek sposób, a nawet wziąć łapówkę, żeby zarobić nieco kapsli. Po opuszczeniu osady skieruj się w stronę ośrodka, o którym przeczytałeś w notatce komputerowej.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/z163.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Aby się do niego dostać wskocz do jeziorka i wpłyń do środkowej rury, w której znajdziesz przejście prowadzące do środka. Przejdź przez rurę, a trafisz do miejsca z ochroną ośrodka, na czele której stoi Manny (obrazek powyżej). Jeśli posiadasz rozwiniętą charyzmę, to możesz przekonać go, aby zabrał cię do osoby zarządzającej placówkę. W innym przypadku czeka cię strzelanina ze strażnikami.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/z164.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Przejdź przez podziemia i skieruj się do doktor Roslym Chambers (obrazek powyżej), która zarządza ośrodkiem. Powie ci, że poszukiwana Amelia jest prawdopodobnie syntkiem i zginie podczas testu mającego to potwierdzić. Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - przystać na propozycję Chambers albo opowiedzieć się przeciwko niej.
W pierwszym przypadku, jeśli towarzyszy ci Dan, to będziesz musiał go wyeliminować, a potem zdecydować czy ratujesz Amelię czy pozwalasz jej umrzeć. W drugim przypadku rozpraw się z Chambers i uwolni dziewczynę (skorzystaj z terminala), po czym rozlicz się z Danem albo jego zleceniodawcą Stocktonem, którego lokalizacja pojawi się na mapie.
Następnie: Fallout 4 - Dziura w ścianie
Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety