Skip to main content

Fallout 4 - używki, stymulanty, uzależnienie

Rodzaje wspomagaczy i wytwarzanie ich.

Używki i stymulanty w Fallout 4 mają za zadanie poprawić cechy bohatera na określony czas. Efekty mogą mieć skutki uboczne. Regularne stosowanie może doprowadzić do uzależnienia, które zazwyczaj obniża twoje atrybuty, dopóki go nie wyleczysz. Niektóre leki możesz wytwarzać przy pomocy Warsztatu Chemicznego, który znajdziesz w placówkach medycznych lub możesz postawić w osadzie.


Na tej stronie:


Rodzaje używek

W grze dostępnych jest blisko 50 różnych używek. Niektóre z nich to rzadkie modyfikacje podstawowych stymulantów. Przeważającą większość można wytworzyć samodzielnie i tylko niektóre nie uzależniają. Poniżej wskazujemy listę najważniejszych i najczęściej spotykanych:

Leczące:

  • AntyRad - obniża napromieniowanie o 300 jednostek
  • Związek X-111 - obniża napromieniowanie o 600 jednostek
  • Nałogan - leczy uzależnienia, nie można wytworzyć
  • Rad-X - +100 odporności na promieniowanie przez 180s
  • Stimpak - odnawia 30% życia
  • Pojemnik z krwią - +50 maksymalnego życia przez 10s. Składnik do tworzenia m.in. Stimpaków
  • Ślina komara - +25 maksymalnego życia przez 20 minut
  • Oczyszczona woda - odnawia 40 pkt. życia

Zdrowie przywraca niemal dowolne jedzenie oraz napoje, często jednak zwiększając poziom napromieniowania. Nuka-Cola (w różnych wersjach) odnawia ponadto punkty akcji.

Bojowe podstawowe:

  • Med-X - +25 odporności na obrażenia i trucizny przez 300s
  • Alkohole- wszelkie piwa i mocniejsze alkohole; SI +1, CH +1, INT -1. Czas różni się od typu napitku (zwykle 180s)
  • Psycho - +25% obrażeń, +25 odporności na obrażenia
  • Furia - 50% więcej obrażeń w walce wręcz, +25 odporności na obrażenia, PE -5 przez 480s
  • Odlot - spowalnia czas na 10s
  • Wygrzew - SI +2, WT +2, życie +50 na 300s
  • Błogopiryna - dwukrotnie wyższe obrażenia przy atakach z ukrycia, PE +2, ZW +3 przez 480s. Nie można wytworzyć

Bojowe złożone:

  • Odrzutowy odlot - +35 Punktów akcji i przyspieszona ich regeneracja o 10 na sekundę, efekt trwa przez 480s
  • Ultraodlot - +100 PA, spowalnia czas na 15s
  • Psychoodlot - +25% obrażeń, +35 odporności na obrażenia, + 35% PA, spowalnia czas na 15s
  • Psychomentaty - +25% obrażeń, +15 odporności na obrażenia, PE +3 przez 480s
  • Psychowygrzew -życie +65, +25% obrażenia, SI +3, WT +3, przez 480s
  • Przester - 25% obrażeń, +25% szansy na trafienie krytyczne przez 480s

Społeczne i techniczne:

  • Mentaty - PE +2, INT +2 przez 300s
  • Mentaty jagodowe - podświetlanie żywych istot, INT +5 przez 480s
  • Mentaty pomarańczowe - +10% wyższa celność w V.A.T.S., PE +5 przez 480s
  • Mentaty winogronowe - +10% lepsze ceny u handlarzy, CH +5 przez 480s
  • Podróżniczek - SI -2, CH +3, SZ +3 przez 300s
  • Tatusiek - PE +3, INT +3, CH -2 przez 600s

Leczenie uzależnienia

Szansa na uzależnienie wzrasta, im częściej używasz danej substancji. Efekt uzależnienia nie zniknie samoczynnie i ma różne skutki w zależności od typu nałogu (głównie są to kary do wybranych atrybutów). Aby wyleczyć uzależnienie skorzystaj z pomocy lekarzy, spożyj lek Nałogan lub wyprodukowane na stanowisku chemicznym - Orzeźwiający napój lub na kuchni polowej - Omlet z jaja radskorpiona.

Możesz zmniejszyć swoją podatność na wpadnięcie w nałóg rozwijając profit Chemik zależny od Wytrzymałości (na 2 poziomie zyskujesz pełną odporność). Podobnie działa perk Imprezowicz (Szczęście 7), który wpływa jednak wyłącznie na uzależnienie alkoholowe, zaś na wyższych poziomach poprawia efekty napojów wyskokowych.

Spis treści: Fallout 4 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Fallout 4 - sztab Trasy, jak dotrzeć

Read this next