Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Facebook tworzy własną aplikację w stylu Steama

We współpracy z Unity.

Facebook wydaje się rzucać wyzwanie Steamowi i urządzeniom mobilnym, przynajmniej w sferze dystrybucji tych najbardziej „casualowych” gier.

Popularny serwis społecznościowy ogłosił bowiem, że we współpracy z twórcami silnika graficznego Unity przygotowuje własną aplikację.

Ta będzie dostępna do pobrania i zainstalowania jako osobny program, w pewnym oderwaniu od przeglądarki internetowej i samego Facebooka.

W planach jest także ogólne ulepszenie wsparcia dla deweloperów. Twórcy będą mogli publikować w aplikacji nie tylko swoje tytuły „casualowe” z PC, ale także te z systemów operacyjnych iOS oraz Android (skąd najczęściej i tak pochodzą).

Zainteresowane osoby mogą już zgłaszać się do zamkniętych testów wersji alpha Unity 5.4. Właśnie ta wersja silnika umożliwi automatyczne eksportowanie projektów - na Facebook.com oraz do opisywanej aplikacji.

Zobacz na YouTube

Dotychczas deweloperzy Unity zainteresowani przeniesieniem gier na serwis społecznościowy musieli korzystać z trudniejszego w obsłudze, zewnętrznego zestawu Facebook SDK.

Twórcy aplikacji zapewniają, że program zadziała na różnych komputerach osobistych (nie tylko tych z Windows) i ułatwi wyszukiwanie tytułów, usuwając inne elementy Facebooka.

Jak przypomina serwis TechCrunch, serwis społecznościowy był do niedawana potęgą w świecie „casualowego” grania, generując 257 milionów dolarów płatności cyfrowych w czwartym kwartale 2014 roku. W ubiegłym kwartale było to już jednak „tylko” 197 milionów.

Read this next