Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dla gier w stylu Fortnite jedna trzecia Brytyjczyków kupiła szybszy internet

Aby lepiej radzić sobie w tytułach battle royale.

Jedna trzecia Brytyjczyków zdecydowała się na zakup szybszego internetu dla gier pokroju Fortnite - wynika z danych opublikowanych przez firmę analityczną MoneySuperMarket.

Gry sieciowe w stylu battle royale (a wiec także PUBG i Apex Legends) jako główną przyczynę zmiany pakietu internetowego wskazało 31 procent gospodarstw domowych na terenie Wielkiej Brytanii. Po modernizacji łącza, rachunki wzrosły średnio o 184 funtów rocznie.

Szybkość internetu odgrywa dużą rolę w rozgrywkach wieloosobowych. Zbyt niska prędkość może zaowocować opóźnieniami i problemami z połączeniem, które znacząco utrudniają rywalizację z innymi graczami.

Fortnite napędza sprzedaż łącz internetowych w Wielkiej Brytanii

Fortnite cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem - liczba zarejestrowanych użytkowników wynosi 250 milionów. Bardzo dobrze radzą sobie również inni przedstawiciele gatunku, w tym Apex Legends.

Warto zaznaczyć, że w Wielkiej Brytanii dostęp do szybkich sieci jest dużym problemem. Okazuje się, że 4 proc. gospodarstw domowych (z czego 17 proc. na obszarach wiejskich) posiada dostęp do łącz o prędkości niższej niż 9 Mb/s, czyli akceptowalnego minimum.

Apex Legends - tak jak Fortnite - cieszy się dużą popularnością

Zobacz: Fortnite Battle Royale - poradnik dla początkujących

W styczniowym rankingu szerokopasmowego internetu serwisu Speedtest, Brytyjczycy uplasowali się zaś na 40. miejscu ze średnią szybkością wynoszącą 55,88 Mb/s. Co ciekawe, w tym samym zestawieniu Polska znalazła się na 33. lokacie z wynikiem 64,10 Mb/s.

Źródło: PC GamesN, Speedtest

O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze