Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Digital Foundry przedstawia nowe narzędzia analizy gier

Wyższy poziom.

Digital Foundry przedstawiło nowe narzędzia do analizy i przyglądania się wydajności testowanych gier. Od teraz czytelnicy będą mieli do czynienia z większą liczbą opcji.

Jak widać na poniższym przykładzie, w przypadku analizy płynności, możemy wybrać interesujące nas karty graficzne, a także przełączać się między różnymi rozdzielczościami - wszystko to na bieżąco, podczas oglądania nagranego materiału wideo.

Pod filmem znajduje się natomiast interaktywny wykres, na którym możemy sprawdzić najgorsze, najlepsze i średnie wartości związane z płynnością gry na wszystkich testowanych urządzeniach.

Far Cry 5 GTX 1060 vs RX 580: Ultra Settings

Powyższy wykres nie jest jeszcze dostatecznie dopracowany w polskiej wersji językowej. Wciąż trwają poprawki związane z nowym designem naszej strony.

Odmienione testy wideo to nie wszystko. Nowy zoomer - narzędzie do podglądania zestawionych screenshotów z jednej sceny na różnych platformach - oferuje tym razem więcej pola do manewru. Możemy przyjrzeć się większym fragmentom screenów, a przesuwanie obrazu odbywa się poprzez kliknięcie i przeciągnięcie kursora w dowolnym kierunku.

Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One
To porównanie doskonale obrazuje znaczenie rozdzielczości - Xbox One X wysuwa się na prowadzenie.
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One
Texture filtering quality is a visual weakness present in all versions of the game. Textures are generally of exceptional quality but when viewed from an oblique angle, these same assets lose visible detail.
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One
Drabina na wieży do dobry przykład tego, jak wyższa rozdzielczość pozwala lepiej dostrzegać detale obiektów.
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One
Także roślinność wygląda lepiej dzięki wyższej rozdzielczości. Na PS4 Pro i Xbox One X gałęzie i liście są wyraźniejsze.

Warto dodać, że nowy system prezentacji płynności i stabilności FPS w formie wideo nie będzie dostępny na urządzeniach mobilnych. Na telefonach i tabletach autorzy z Digital Foundry postanowili ograniczyć się do tabeli z danymi, gdyż przeniesienie nowego narzędzia zaprojektowanego z myślą o przeglądarkach na PC nie było możliwe.

Read this next