Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dear Esther - 20 września premiera na PS4 i Xbox One

Oryginalny „symulator chodzenia”.

Zgodnie z obietnicami z kwietnia, jeden z pierwszych współczesnych „symulatorów chodzenia” - Dear Esther - trafi na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Prawie jak Sopot

Firma wydawnicza Curve Digital podała dokładną datę premiery - wtorek, 20 września.

Dear Esther wydano na PC w 2012 roku, ale korzenie produkcji sięgają znacznie dalej, gdy projekt był jeszcze dostępny jako darmowy mod na silniku Source, wydany po raz pierwszy w 2008 r.

O znaczeniu tego tytułu może świadczyć fakt, że 20 września w Londynie odbędzie się specjalna prelekcja na temat gry, organizowana przez prestiżowy dziennik The Guardian.

Założyciele odpowiedzialnego za produkcję studia The Chinese Room - Dan Pinchbeck oraz Jessica Curry - będą opowiadać o historii swojej firmy.

Tytuł zebrał pięć nominacji do prestiżowych nagród BAFTA, lecz podzielił graczy. Produkcja nie oferuje żadnych zagadek, ma mało rozbudowane interakcje i kończy się pod dwóch godzinach, koncentrując się na atmosferze, oprawie i opowiadanej historii.

Studio The Chinese Room osiągnęło jednak sukces finansowy dzięki Dear Esther, mogąc przygotować kolejny tytuł - Everybody's Gone to the Rapture. Pojawili się też naśladowcy w gatunku, jak Firewatch, Gone Home czy Zaginięcie Ethana Cartera.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły