Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cities: Skylines 2 opóźnione, ale tylko na konsolach

Na PC bez zmian.

Oczekiwany symulator generowania korków w mieście - Cities: Skylines 2 - został opóźniony, ale tylko na konsolach. Posiadacze PlayStation 5 i Xbox Series X/S poczekają na grę do przyszłego roku.

Na PC plany nie uległy zmianie - nadal czekamy do 24 października. Na sprzęcie Sony i Microsoftu nie znamy jeszcze konkretnej, nowej daty, lecz mowa o wiośnie przyszłego roku.

„Zdajemy sobie sprawę, że potrzebujemy więcej czasu, by osiągnąć wyznaczone sobie cele jakościowe” - czytamy w oświadczeniu od Colossal Order i Paradox Interactive. „Dodatkowy czas pozwoli nam skupić się na wyrównaniu jakości i wydajności na wszystkich platformach” - dodano.

Opóźnienie jest na tyle długie, że konsolowe zamówienia przedpremierowe zostały automatycznie zwrócone - przynajmniej te cyfrowe. Posiadacze „fizycznych” preorderów na pudełka powinni skontaktować się ze sklepami, w których takie zakupy wykonano.

Cities: Skylines 2 zapowiada się na dużo bardziej rozbudowaną odsłonę, i to nie tylko dzięki możliwości budowania pasów ruchu do skrętu. Wracają katastrofy naturalne, a spory wpływ na funkcjonowanie metropolii będzie miała pogoda oraz pory roku.

Same miasta będą znacznie większe od tych z „jedynki”. Jak ujawniono w jednym z materiałów wideo, maksymalny rozmiar mapy wyniesie 159 kilometrów kwadratowych, co stanowi powierzchnię większą niż całkiem sporo państw na świecie. Gracze będą mogli przebić rozmiarem choćby Watykan.

„Dwójka” rozszerzy też symulację życia mieszkańców. Każdy otrzyma bogatą biografię, z nastrojem, wykształceniem, miejscem zamieszkania, celem spaceru i tak dalej. Wirtualni ludzie będą mogli trafić do szpitala czy stać się bezdomni, a ważnym czynnikiem, o który będą musieli zadbać wirtualni burmistrze, będzie ich szczęście - poprawiane choćby przez specjalne budynki.

Read this next