Skip to main content

Blizzard stracił sponsora - Mitsubishi. Reakcja na ukaranie gracza, wspierającego protesty w Hongkongu

Dwa dni po zawieszeniu Blitzchunga.

Tajwański oddział Mitsubishi Motors zrezygnował ze sponsorowania turniejów organizowanych przez Blizzard. To reakcja na ukaranie przez deweloperów profesjonalnego gracza w Hearthstone za wspieranie protestów w Hongkongu.

O decyzji poinformowała rzeczniczka znanego producenta samochodów - Erica Rasch - w oświadczeniu dla serwisu The Daily Beast. Firma wycofała się ze wspierania twórców Diablo dwa dni po kontrowersyjnym zawieszeniu Chunga Ng Waia o pseudonimie „Blitzchung”.

Warto zaznaczyć, że już kilkanaście dni temu użytkownicy forum Reddit zaczęli podejrzewać, że Mitsubishi Motors przestało wspierać Blizzarda. Internauci zauważyli bowiem, że logotypy spółki koncernu zniknęły z oficjalnych transmisji zawodów e-sportowych w Hearthstone.

Logo Mitsubishi widoczne było w transmisjach z zawodów

Blitzchunga ukarano, ponieważ w trakcie wywiadów podczas azjatyckiego turnieju Grandmasters okazał poparcie dla protestujących w Hongkongu. Wystąpił w charakterystycznej masce i wzywał do uwolnienia regionu.

Początkowo nałożono roczny zakaz występu w oficjalnych rozgrywkach i zamrożono wszystkie jego dotychczasowe wygrane. Później złagodzono karę: wypłacono pieniądze i skrócono okres zawieszenia do sześciu miesięcy.

Mei stała się symbolem protestów w Hongkongu

Decyzja Blizzarda spotkała się ze sprzeciwem. Niektórzy członkowie zespołu uznali, że studio nie wyznaje już swoich wartości, a gracze dążą do zakazania Overwatch w Chinach poprzez próbę uczynienia postaci Mei z gry symbolem protestów w Hongkongu.

Demonstracje rozpoczęły się w czerwcu, gdy Państwo Środka ujawniło, że chce wprowadzić ustawę umożliwiającą ekstradycję podejrzanych z Hongkongu. W miarę upływu czasu uczestnicy zaczęli domagać się większej autonomii, zwracając uwagę na autorytarne metody chińskiego rządu.

Źródło: The Daily Beast

Następnie: Marvel's Avengers - nowy zwiastun przybliża fabułę i system personalizacji postaci

Zobacz także