Picture of Tom Phillips

Tom Phillips

News Editor

Tom is Eurogamer's news editor. He writes lots of news, some of the puns and all the stealth Destiny articles.

Featured articles

ArtykułWywiad z twórcami Mass Effect: Andromeda

O towarzyszach, filmie, wyciętych treściach i dacie premiery.

Do premiery zostało jeszcze tylko kilka miesięcy, ale na temat Mass Effect: Andromeda nadal wiemy stosunkowo niewiele - nawet jeśli jest to najbardziej ambitna odsłona serii od studia BioWare.

ArtykułO co chodzi w Sea of Thieves

Tak, można grać samotnie.

Sea of Thieves pozwala wcielić się w pirata i razem z grupą znajomych żeglować po otwartym oceanie. Można pić grog, grać na akordeonie i szukać zaczepki - co prezentowano w materiale wideo na targach E3.

ArtykułWyboista droga Spintires

O problemach oraz konfliktach producenta i wydawcy symulatora.

Symulator jazdy ciężarówką w trudnych warunkach - Spintires - został po premierze w czerwcu 2014 roku ciepło przyjęty przez graczy i recenzentów, podbijając Steam. Jednak - niespodziewanie - dalszy rozwój produkcji zastopował, w wyniku konfliktu na linii wydawca (brytyjskie Oovee) oraz deweloper (Paweł Zagrebelny z Rosji i jego zespół).

Ostatni pokaz Assassin's Creed Syndicate zorganizowano w prawdziwie „wiktoriańskich” warunkach, w elektrowni Wapping Power Station z potężną maszynerią w tle. Dyrektor kreatywny Marc-Alexis Côté mówił zgromadzonym o głównych bohaterach i wyborze Londynu na miejsce akcji, ale w głowie tkwiło inne pytanie - czy uda się tchnąć nowe życie w serię, której wizerunek nadszarpnęły problemy Assassin's Creed Unity?

Gdy Nintendo ogłosiło nową serię figurek amiibo wykonanych z włóczki, część graczy mogła zastanawiać się, jak taka zabawka będzie w stanie ustać „o własnych siłach”. Okazuje się, że włóczką pokryta jest wewnętrzna, mocniejsza struktura. Podobnie jest w przypadku gry Yoshi's Woolly World, w której figurki te znajdą zastosowanie. W środku ukryto coś więcej, ale dotarcie do sedna może być bardziej skomplikowane.

Jeszcze do niedawna część graczy krytykowała Ubisoft za to, że co roku wydaje kolejną odsłonę serii Assassin's Creed. Tymczasem na 13 listopada zaplanowano aż dwie, „pełnoprawne” odsłony cyklu. Ubisoft nie kryje się jednak ze swoimi motywami: koncentracja wysiłków tylko na Assassin's Creed Unity pozostawi „na lodzie” wielu fanów, którzy nie przeszli jeszcze na PlayStation 4 i Xbox One, a co za tym idzie - francuska firma dobrowolnie zrezygnowałaby ze sporych przychodów.

ArtykułAssassin's Creed: Unity wraca do korzeni

Punkt na mapie dalszego rozwoju serii.

Pamiętacie pierwsze Assassin's Creed? Skąpane w słońcu Masyaf, nieco niesympatyczny Altair i objawienie, że jesteśmy w rzeczywistości barmanem o imieniu Desmond? Siedem lat i niezliczone kontynuacje później - chyba nadszedł idealny czas na przypomnienie sobie skromnych początków tej ogromnej serii. A wszystko wskazuje na to, że taki powrót zaserwuje nam w dużej mierze Assassin's Creed: Unity.

Losy cyklu Resident Evil od Capcomu są w ostatnich latach równie udręczone, co potwory, które zabijamy w kolejnych odsłonach. Seria cierpi na zaburzenia osobowości. Raz otrzymujemy wyciszony tytuł, z przemykającymi w cieniu kreaturami; innym razem trzon rozgrywki stanowią wybuchy i szybka akcja, a klimat schodzi na drugi plan.

W mieście pełnym obcego języka i nieznanych obyczajów, wizyta w tokijskim Pokémon Centre jest zadziwiająco znajomym doświadczeniem. Ciężko czuć się nieswojo, będąc otoczonym przez dobrze znane „twarze” Pokémonów, nawet jeśli patrzą się z długich półek, w postaci pluszaków, figurek, płatków śniadaniowych, kapelusików, czapek, plecaków i naszywek.

ArtykułCzy Watch Dogs spełni obietnice?

Wrażenia z prezentacji gry oraz nowe fragmenty rozgrywki.

Głośna w ostatnich tygodniach debata na temat oprawy graficznej w Watch Dogs zdaje się już przycichać, ale zostawiła po sobie wielu zawiedzionych fanów. Oczywiste jest, że w czasie pięcioletniego cyklu produkcyjnego koncepty zmieniają się i ewoluują. Wygląda na to, że twórcy mają teraz więcej dobrych wiadomości na temat grafiki. Ale czy uda się przyciągnąć z powrotem graczy, którzy zdążyli odwrócić się od najnowszej produkcji Ubisoftu, i którzy poczuli się oszukani pierwszym zwiastunem z targów E3 w 2012 roku?

ArtykułJak tryb sieciowy uwalnia świat Watch Dogs

Nowe fragmenty rozgrywki i informacje.

Co zobaczymy po otwarciu mapy w Watch Dogs? Miasto podzielone na kilkanaście obszarów. W każdym dystrykcie znajduje się centralny punkt do przejęcia, co odblokuje morze kolejnych ikon - misje poboczne, mini-gry, znajdźki. Tak jak w Assassin's Creed oraz Far Cry, teraz będzie także w Watch Dogs.

ArtykułWewnątrz Deep Down - wrażenia z gry

RPG od Capcomu tylko na PlayStation 4.

Stanowisko Sony na Tokyo Games Show to prawdopodobnie nie jest najlepsze miejsce na grę w Deep Down. Poszczególne firmy starają się zagłuszyć konkurencję i przyciągnąć uwagę odwiedzających. Hałas jest niemalże ogłuszający.

ArtykułUbisoft pokazał Watch Dogs

Fascynujący powiew nowej generacji podczas pokazu prasowego gry w Paryżu.

W pierwszych fragmentach pokazu Watch Dogs akcja zatrzymuje się, a kamera prezentuje pełne zieleni skrzyżowanie w Chicago. Oglądamy grę uruchomioną w czasie rzeczywistym na PlayStation 4 - na zestawie producenckim, który zaraz po zakończeniu prezentacji otrzymuje ochronę w postaci oddelegowanego strażnika.

ArtykułAssassin's Creed 4: Black Flag - Zapowiedź

Ponad 50 nowych lokacji, miast i wysp w otwartym świecie. Galeria obrazków.

Gdyby zapowiedź Assassin's Creed 4: Black Flag od Ubisoftu była statkiem, na pewno zatonęłaby już w odmętach oceanu z powodu zbyt wielu przecieków. Gdy setka dziennikarzy z całego świata ustawiła się w kolejkę, by poznać pierwsze informacje na temat gry, wszystko było już dostępne w Internecie. Znamy nowego bohatera, miejsce akcji i tematykę kolejnej części serii.