The Medium na PS5: gorsza grafika, ale wyższa rozdzielczość niż na Series X

Sprawdza Digital Foundry.

  • The Medium na PS5 stawia na niższe ustawienia graficzne niż na Xbox Series X
  • To pozwala jednocześnie podnieść rozdzielczość obrazu
  • Rośnie także płynność rozgrywki

Redakcja Digital Foundry wróciła do wydanego na początku września The Medium na PlayStation 5, zauważając interesujące różnice w porównaniu z odsłoną Xbox Series X/S, opublikowaną już w styczniu.

Tak długie oczekiwanie na test wynikało z ray tracingu, który wprowadzono na sprzęcie Sony dopiero w niedawnej aktualizacji. To także główne pole zmian. Jak się bowiem okazuje, na PS5 postawiono na niższe ustawienia, co pozwoliło jednak poprawić rozdzielczość oraz płynność działania.

Cienie kontaktowe - ambient occlusion - w odróżnieniu od Xbox Series X/S nie są obliczane za pomocą śledzenia promieni, lecz prostszej metody pełnoekranowej. Inne efekty ray tracingu także zredukowano - działają w 25 procent natywnej rozdzielczości (50 proc. na sprzęcie Microsoftu).

Digital Foundry zauważa także, że na PlayStation 5 zniknęły niektóre źródła światła. Wszystko to przekłada się na ogólnie ciemniejszą oprawę.

„Możliwe, że Bloober Team przeprojektowało grę, by dostosować ją do możliwości PS5, ale równie prawdopodobne jest, że przeanalizowano po prostu to, jak gra sprawdzała się na Series X” - czytamy w podsumowaniu.

„Jakość efektów oczywiście spada, ale jednocześnie poradzono sobie z kluczową bolączką premiery na Series X: niespójną, niekiedy zauważalnie niską rozdzielczością” - dodano.

1
Na PS5 jest też ciemniej

PS5 nadal stosuje skalowanie liczby pikseli, lecz ma wyraźną przewagę nad konkurencyjnym urządzeniem. Na przestrzeni 17 próbek Xbox Series X działał od 720p (bardzo rzadko) do 1440p. Na sprzęcie Sony mamy za to okno 1620p - 1728p.

Jeśli mowa o wymagających scenach, w których w The Medium oglądamy dwie wersje świata jednocześnie, urządzenie Microsoftu generuje niemal zawsze 972p, podczas gdy PlayStation 5 - 1188p.

Lepsza jest także wydajność. Obie konsole celują w 30 klatek na sekundę, ale na PS5 udało się uniknąć dłuższych spadków, jakie pojawiają się na Xbox Series X.

Reklama

Skocz do komentarzy (13)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (13)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami