The Touryst to pierwsza gra w 8K i 60 FPS na PS5

Ekstremalna jakość obrazu.

Digital Foundry informuje, że niezależna gra akcji The Touryst jest pierwszą pozycją na PlayStation 5, którą włączyć można w natywnej rozdzielczości 8K, przy 60 klatkach na sekundę.

Jak zapewniają sami twórcy, otrzymujemy pełne 7680 × 4320, bez skalowania i innych form rekonstrukcji obrazu. Istotnym problemem pozostaje jednak fakt, że PS5 nie wspiera obecnie 8K przez HDMI 2.1 - pomimo napisu na pudełku.

Dlatego też pozycja Shin'en Multimedia korzysta z wysokiej rozdzielczości, by skalować ją w dół do 4K, co zapewnia dość ekstremalną - lecz na pewno skuteczną - formę wygładzania krawędzi. Można oczywiście włączyć też natywne 2160p.

W osiągnięciu takiego poziomu oprawy bez wątpienia pomógł styl oprawy graficznej, stawiającej na woksele. Dość powiedzieć, że gra powstała pierwotnie z myślą o 720p i 60 FPS na Nintendo Switch, co potwierdza znakomite skalowanie.

Woksele oznaczają także wiele ostrych kątów i powierzchni, więc zaawansowane wygładzanie krawędzi jak najbardziej przydaje się do usunięcia „ząbków”.

The Touryst oferuje podobną opcję na Xbox Series X, gdzie maksimum wynosi jednak 6K (5760 × 3240). Jak zapewnia Digital Foundry, obie konsole nie mają też większych problemów z osiągnięciem i utrzymaniem poziomu 60 klatek na sekundę.

Reklama

Skocz do komentarzy (5)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (5)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami