Niższa moc Xbox Series S to duży problem dla twórców gier - przekonuje Remedy

Optymalizacja pod słabszą konsolę Microsoftu to mnóstwo pracy.

  • Optymalizacja gier na Xbox Series S to nie tylko kwestia obniżenia rozdzielczości
  • Przedstawiciel Remedy twierdzi, że konsola Microsotu dyktuje warunki twórcom
  • To rzekomo duży kłopot, szczególnie dla mniejszych studiów

Optymalizacja gier pod Xbox Series S to dla deweloperów mnóstwo pracy - stwierdził w wywiadzie przedstawiciel Remedy Entertainment. Choć nie powiedział dosłownie o „blokowaniu” generacji, to z ogólnego kontekstu wypowiedzi wynika, że słabsza konsola Microsoftu jest sporym problemem dla mniejszych studiów.

- Jeśli chodzi o Xbox Series S - mówi w wywiadzie dla IGN dyrektor działu komunikacji w Remedy, Thomas Puha - to sytuacja jest podobna jak w przypadku poprzedniej generacji. System z najniższą wydajnością dyktuje nam, co możemy zrobić, bo przecież musimy uruchomić grę również na nim, prawda? Łatwo powiedzieć, że [optymalizacja pod Series S - red.] to tylko obniżenie rozdzielczości i jakości tekstur. To nie jest nawet w połowie tak proste.

Puha tłumaczy, że silnik Control mocno wykorzystuje zarówno jednostkę graficzną, jak i procesor, co przy przenoszeniu gry na Xbox Series S „robi ogromną różnicę”, zwłaszcza na słabszej konsoli Microsoftu.

series_s_problem_2
Control trafiło na nową generację w edycji Ultimate, wraz z dodatkami

Przedstawiciel Remedy docenia niską cenę Xbox Series S, dzięki której gier nowej generacji można doświadczyć też za stosunkowo niską cenę, jednak jednocześnie przypomina, że im więcej platform docelowych o różnej wydajności, tym więcej pracy dla deweloperów. To problem szczególnie w mniejszych studiach, które mają ograniczone zasoby.

- Po prostu nie możemy sobie pozwolić na spędzenie tak długiego czasu na dopracowaniu wszystkich wersji - tłumaczy Thomas Puha. - Oczywiście finalnie musimy to zrobić, ale ta konieczność czyni dużą różnicę. Wymaga to mnóstwa zasobów, nie tylko związanych z inżynierią, ale też działem kontroli jakości. Ogromnym działem, który musi testować tak dużo różnych platform.

Reklama

Skocz do komentarzy (8)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor  |  PrzemWan

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (8)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami