Firma Nvidia w trakcie trwających w Las Vegas targów CES opublikowała przygotowane za pomocą silnika Unreal Engine 4 demo technologiczne prezentujące możliwości techniki raytracing.

Czterominutowe nagranie jest kontynuacją materiału z sierpnia ubiegłego roku. Film przedstawia losy mężczyzny korzystającego z zaawansowanego kostiumu bojowego, przypominającego pancerz Iron-Mana.

W demie istotną rolę odgrywa oświetlenie, co szczególnie widać na zbliżeniach. Przedstawiciel firmy Nvidia podkreślił, że całość wygenerowano w czasie rzeczywistym, a wideo jest przykładem „grafiki następnej generacji”.

Raytracing generuje światło i odbicia dzięki śledzeniu promieni. Efekt mogą jednak zobaczyć tylko posiadacze najnowszych kart graficznych GeForce, choć z rozwiązania korzysta na razie tylko kilka gier, w tym Battlefield 5 oraz nadchodzące Metro Exodus.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki