Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Łatka do Get Even usunie błąd psujący oryginalne Bulletstorm

Najdziwniejszy bug roku?

Nietypowa sytuacja: oryginalna odsłona strzelanki Bulletstorm z 2011 roku przestaje się uruchamiać, jeśli jednocześnie pod tym samym systemem operacyjnym instalowaliśmy... tegoroczne Get Even.

Problemem są pliki konfiguracyjne. Jak się okazuje, ten drugi tytuł - pomimo całkiem innej nazwy - przechowuje dane w folderze o nazwie Bulletstorm\StormGame\Config.

Get Even, jak możesz?

Taki sam folder tworzy oczywiście Bulletstorm od People Can Fly. Problem polega na tym, że strzelanka wymaga szyfrowanych plików, podczas gdy polski thriller zapisuje je bez szyfrowania. Bulletstorm wykrywa więc błąd w kodowaniu i odmawia uruchomienia się.

Sprawa wydaje się być na tyle interesująca i nietypowa, że poprosiliśmy o komentarz u źródła:

- Obawiam się, że jednak nie taka interesująca, powiedziałbym raczej, że trywialna... - wyjaśnia Wojciech Pazdur, wiceprezes i jeden z założyciel studia The Farm 51, odpowiedzialnego za Get Even.

- Korzystaliśmy, jak wielu developerów Unreal Engine 3, z bazy kodu Bulletstorma, udostępnianej przez Epic Games razem z licencją silnika.

- Testerzy nie wykryli, że skompilowana wersja PC po wrzuceniu na Steam automatycznie zapisuje pliki konfiguracyjne w tak predefiniowanej ścieżce (co było zaszyte w systemie konfiguracji silnika, z którego korzystaliśmy) - tłumaczy.

Zobacz na YouTube

Pazdur dodaje, że już niedługo Get Even w wersji PC otrzyma stosowną aktualizację, która usunie problem na dobre.

Zagadka rozwiązana.

Obecnie usterkę można wyeliminować samemu, zmieniając wpis „MyDocumentsSubDirName=Bulletstorm” na „MyDocumentsSubDirName=Get Even” w pliku DefaultEngine.ini z folderu StormGame\Config.

Kłopot nie dotyczy tegorocznego wydania Bulletstorm: Full Clip Edition.

Read this next