Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Po licznych problemach, MOBA Gigantic ukaże się w czerwcu

Już w pełnej wersji.

Darmowa MOBA od studia Motiga - Gigantic - nie miała dotychczas łatwego losu. Pierwsze testy rozpoczęto jeszcze w 2015 roku, lecz z projektu wycofał się wydawca - Microsoft - a odpowiedzialna za prace firma przeszła przez dwie duże fazy zwolnień. Wygląda jednak na to, że gra ujrzy światło dzienne w ostatecznej formie.

Twórcy znaleźli nowego partnera - Perfect World Entertainment - i poinformowali na oficjalnym blogu, że premierę pełnej wersji zaplanowano jeszcze na czerwiec tego roku. Gra przechodzi obecnie proces certyfikacji na Xbox One i Windows 10, więc brak jeszcze konkretnej daty.

Prawie jak Overwatch

Gigantic już od jakiegoś czasu jest dostępne na konsoli Microsoftu, ale w ramach testów w programie Preview - z wczesnymi wersjami gier.

Docelowo produkcja zostanie wydana także na PC ze starszymi systemami operacyjnymi Microsoftu - Windows 7 oraz 8.

Tytuł opiera się na zmodyfikowanych nieco elementach popularnego gatunku MOBA. Gracze biorą udział w starciach pięcioosobowych drużyn, walcząc u boku ogromnych Strażników. Głównym celem jest oczywiście pokonanie bestii przeciwnika, kierowanych także przez sztuczną inteligencję.

Całość przypomina grę akcji TPP - kamerę umieszczono w perspektywie trzeciej osoby, a podczas zabawy można skorzystać miedzy innymi z uniku, sprintu oraz celowania.

Twórcy przyznają także, że najważniejszą zmianą wprowadzaną w pełnej wersji będzie wprowadzenie znacznie bardziej rozbudowanego samouczka, objaśniającego tajniki produkcji.

Zobacz na YouTube

„Jednym z najczęściej powtarzających się głosów podczas otwartych testów było »Gigantic jest trudne«. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że mamy do czynienia ze standardową strzelanką z bohaterami, ale pod tym kryją się wyjątkowo głębokie i strategiczne wrażenia” - wyjaśnia producent wykonawczy Phil Frazier.

Premierowa aktualizacja wprowadzi także potyczki z botami, system rozmów głosowych oraz pomniejsze modyfikacje w rozgrywce i interfejsie. Przygotowano też plany na szerokie wsparcie gry o nowe treści, już po debiucie.

Read this next