Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Minecraft umożliwi twórcom zarabianie na modach i dodatkach

W wersjach Windows 10 i mobile.

Microsoft ogłosił, że przygotowuje specjalny sklep, w którym twórcy dodatkowych treści do gry Minecraft będą mogli zarabiać dzięki swoim projektom.

Inicjatywa dotyczy - jak na razie - tylko wersji mobilnej i Windows 10. Zadebiutuje wraz z aktualizacją 1.1 Discovery, wiosną tego roku.

Wygląd sklepu i przykładowe ceny

Sklep pojawi się jedynie w edycji „Bedrock”, bazującej na języku C++, a więc nie na konsolach, ale także nie w oryginalnym wydaniu PC, opartym o środowisko Java.

Zaakceptowani przez Microsoft twórcy będą mogli sprzedawać swoje mapy, skórki i inne dodatki za wirtualną walutę o nazwie Minecraft Coins. Celem jest podobno wsparcie artystów wywodzących się ze społeczności fanów, a także pomoc w znalezieniu najlepszych rozszerzeń.

Na start zaangażowano dziewięciu dobrze znanych producentów treści: Blockception, Blockworks, Eneija Silverleaf, Imagiverse, Noxcrew, Polyamps, Qwertyuiop The Pie, Razzleberry Fox i Sphax. Wydawca zamierza dodawać kolejne osoby i zespoły co miesiąc.

Minecraft Coins kupimy oczywiście za prawdziwe pieniądze. Wstępne ceny to 2 dolary (ok. 8 zł) za 300 monet, 5 dol. (ok. 20 zł) za 840 monet oraz 10 dol. (ok. 40 zł) za 1720 monet.

Przykładowe koszty widać natomiast na screenie powyżej. Pierwsze 30 procent przychodów z każdego zakupu ma trafiać do sklepu, ale już „zdecydowana większość” - ponad 50 proc. - powędruje do twórców. Potrzebne jest konto Xbox Live, z wyjątkiem wersji iOS.

Kupione treści zadziałają na jednej platformie, choć Microsoft zapewnia, że postara się znieść to ograniczenie w przyszłości.

Read this next