Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

100 mln zł dla twórców gier wideo w drugiej edycji GameINN

Finansowe wsparcie.

Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju (NCBR) przeznaczy 100 mln zł środków unijnych na drugą edycję programu GameINN, wspierającego prace nad projektami technicznymi polskich firm deweloperskich.

Nabór wniosków - składanych przez internet - do drugiej tury odbędzie się w okresie od 5 maja do 6 lipca.

Pierwsza edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, a nagrodzone projekty były szeroko omawiane w sieci. W ramach zakończonej w grudniu inicjatywy przyznano ponad 115 milionów złotych na rozwój przeróżnych pomysłów.

Największym „zwycięzcą” inicjatywy była zapewne grupa CD Projekt, dla której - sumując CDP Red i GOG - przypadło niemal 30 milionów złotych.

Techland dostał niecałe 4,5 mln złotych, The Farm 51 bada zaawansowaną balistykę pocisków, Flying Wild Hog rozwija silnik graficzny, a CI Games chce zbudować „algorytmy sztucznej inteligencji dedykowane do generowania otoczenia gracza, w tym tłumu oraz stada zwierząt”.

- Kolejny pomost między nauką a gospodarką powstaje na naszych oczach. Jestem przekonany, że dzięki takim programom możemy liczyć na rozwój myśli informatycznej w Polsce, na rozwój kreacji artystycznych i wreszcie na rozwój polskiej gospodarki i podnoszenie poziomu zamożności Polaków - komentował na wczorajszej konferencji wicepremier Jarosław Gowin.

- Jednym z założeń programu GameINN jest opracowanie rozwiązań o charakterze badawczo-rozwojowym, które pozwolą skutecznie wykorzystać powstałe technologie między innymi do celów społecznych, edukacyjnych, medycznych i terapeutycznych - dodaje dyrektor NCBR, profesor Maciej Chorowski.

Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju szacuje, że w Polsce istnieje ponad 240 firm zajmujących się produkcją gier, a wartość polskiego rynku wirtualnej rozrywki w 2015 roku wyniosła 1,65 mld zł (dzięki, Bankier.pl).

Program GameINN finansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Powstał na wniosek Porozumienia Polskie Gry, w skład którego wchodzi między innymi CD Projekt, Techland, CI Games, Bloober Team i 11 bit studios.

Read this next